Zakelijke kredietkaarten

Sorcerer
Sorcerer
edited maart 2022 in Algemene discussies

Goeiemiddag,

Sinds dat ik onlangs mijn Amex Miles and More Premium heb binnengehaald voor persoonlijke expensen ben ik ook op zoek gegaan naar een zakelijke optie aangezien er maar 1 Amex per Miles en More account gelinked kan worden.

Ik heb mijn eigen makelaarsbureau waar ik best veel voor reis dus daar wil ik ook graag de voordelen van meepikken.

Na een beetje rond te zoeken kwam ik op de Amex Business Platinum (voor KMOs) met het idee van dan de Membership Rewards points die ik verzamel via mijn business spend te kunnen converten naar Miles en More en zo verder bouw aan mijn saldo en ook te genieten van Fast Lane in Brussels Airport, Lounge access etc.

Nu blijkt dat alhoewel die kaart op het aanbod staat van Amex op de website dat die niet beschikbaar is wat ik maar bizar vind.

Is er iemand zich bewust van een optie die ik zou kunnen aangaan want ik vind zelf eigenlijk geen optie die zou werken voor mij.

Thanks!

Berichten

  • kristof
    kristof

    Het is idd vreemd dat de Amex business platinum niet beschikbaar is. Anderzijds kan je ook de gewone Amex platinum aanvragen en daar de business spend op zetten terwijl je geniet van de voordelen die gelijkaardig zijn.

    Ik had onlangs een vriend die zo'n platinum kaart aangevraagd heeft en er zeer tevreden van is. Als ik me niet vergis is er trouwens nog een promo op die kaart.

  • daruda
    daruda

    ik heb ook lang geïnformeerd voor die platinum kaart.

    @Kristof, je gaat de kost dan wel privé moeten nemen ipv op de zaak, wat het grote nadeel is.


    Wat amex mij wist te vertellen:

    Dag Arne,

    Spijtig genoeg is de Business Platinum kaart niet als prioriteit opgenomen voor de eerste 2 kwartalen van dit jaar..

    Zoals eerder vermeld kunnen we effectief kijken voor de Corporate kaart, maar dit hangt af van de financials van 2021..

    Indien gewenst kunnen we dit altijd verder bekijken.

    Alvast bedankt Arne!

  • kristof
    kristof

    True, de kosten komen dan idd niet op de balans terecht, maar daar moet je dan afwegen wat de grootste prioriteit voor jou is: de kosten vd kaart op jezelf nemen en van al de voordelen genieten of enkel met de Miles & More Premium verder doen....

    Iedere situatie is natuurlijk altijd uniek dus kunnen we moeilijk een oordeel over maken.

  • Sorcerer
    Sorcerer

    Het is vooral mijn boekhouder die moeilijk doet moest ik een niet-business kaart gebruiken voor al mijn business expenses.

    Ik denk dat ik voorlopig ga wachten dan tot de Amex Business Platinum beschikbaar is.

    Er zijn geen andere opties waar jullie aan denken?

    Thanks

  • kristof
    kristof

    Helaas is er in België maar een zeer beperkt (lees verwaarloosbaar) aanbod ivm vele andere landen als het op credit cards aankomt.

  • Sorcerer
    Sorcerer

    Ye, dat is ook wat ik had gevonden met eigen research.

    Unlucky want als je goed bent met geld beheren is heel die credit card rewards markt echt super interessant in de US bijvoorbeeld.

    Natuurlijk azen ze op de mensen die op krediet leven en pakken ze daar hun echte winsten.

    Jammer dat wij daar niet echt van kunnen profiteren.

  • daruda
    daruda

    Was het zoals in Amerika waren wij overal gold member en hadden we 10 hotel nachten en een paar business vluchten per jaar gratis :(

  • kristof
    kristof

    Klopt, moesten we in de US zitten dan hadden we allen een stevige voorraad aan mijlen, punten, ..... Maar daar is er ook echt een credit cultuur, iets dat bij ons veel minder van toepassing is.

  • ExtraMile
    ExtraMile

    Hallo -

    Ik heb 2 Brussels Airlines Premium American Express kaarten. Ze zijn allebei gelinked aan één en dezelfde M&M account. Je kan gewoon een bijkomende kaart aanvragen (moet wel hetzelfde type zijn en je zal nog eens een jaarlijkse bijdrage moeten betalen)

    Mijn hoofdkaart gebruik ik voor zakelijke doeleinden

    Die 2e bijkomende kaart voor persoonlijke uitgaven

    Beide leveren mijlen op die beiden op mijn M&M rekening komen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!