DE ultieme mijlenspaarder :-)

Bucketqueen
Bucketqueen

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151126_01990592?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

"De Chinese miljardair die een kleine 160 miljoen euro neertelde voor een schilderij van Modigliani, deed dat om punten te sparen op zijn kredietkaart. Dat zegt hij zelf in de New York Times. Die punten kan hij omzetten in ‘frequent flyer miles”, waarmee hij gratis kan vliegen. Heel erg veel.
Advertisement

Op een veiling van Christie’s in New York werd eerder deze maand liefst 170,4 miljoen dollar (158,4 miljoen euro) betaald voor het schilderij ‘Liggend naakt’ van de Italiaanse kunstenaar Amedeo Modigliani. Het gaat om de tweede hoogste prijs die ooit op een veiling betaald werd voor een schilderij. Alleen ‘Les Demoiselles d’Avignon’ van Picasso was met 179 miljoen dollar nog duurder.

De koper: Liu Yiqian, een voormalige taxichauffeur uit China die nu een zeer succesvol zakenman is. De Chinese miljardair betaalde het schilderij met zijn American Express-kredietkaart. “Met een afbetalingsplan van een jaar, anders zou ik het me niet kunnen veroorloven”, zegt Liu Yiqian in de New York Times.

Liu Yiqian is een fervent kunstverzamelaar, maar er was volgens hem nog een andere reden waarom hij het schilderij kocht. Door de aankoop krijgt hij (héél wat) spaarpunten op zijn kredietkaart. Punten die hij kan omzetten in ‘frequent flyer miles’, waarmee hij en zijn familie gratis kunnen vliegen. “Ik wilde eerst een privévliegtuig kopen, maar mijn vrouw overtuigde me om te investeren in kunst”, zegt de Chinees.

Het is niet bekend hoeveel vliegmijlen Liu Yiqian er precies mee ontvangt, maar het zijn er alleszins heel erg veel. Om u een idee te geven: de miljardair betaalde vorig jaar ook al 34 miljoen euro voor een antiek theekopje uit de Mingdynastie. Dat leverde hem 28 miljoen frequent flyer miles op, genoeg om meer dan 1.000 keer de wereld rond te vliegen. "

Berichten

  • Christophe
    Christophe

    Zou ik ook doen, ware het niet dat ik al anderhalve maand aan het wachten ben op mijn amex ;-)

  • CXB
    CXB

    slim bekeken, iets duur kopen met kaart... mijlen cashen en dan duurder of evenduur verder verkopen.. gratis vliegen ... :) nu nog geld om zoiets duur te kopen haha

  • Chris
    Chris

    manufactured spend. dat kan ook met veel minder dure zaken hoor.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!