Ticket nu aankopen en omwisselen wel 'veilig'?

Klingsor
Klingsor
edited mei 2020 in Algemene discussies

Wat ik me afvraag om nu een goedkoop ticket aan te kopen waartoe men ons momenteel overal lonkt met langer en gratis inwisselen, bv. nu pas weer Lufthansa tot wel einde december 2021...

Het klinkt aanlokkelijk inderdaad, maar gaat men er niet voor zorgen dat jouw boekingsklasse dan toevallig steeds onbeschikbaar zal zijn tegen de tijd om eventueel om te wisselen (zodat er dan vooralsnog mogelijk veel moet bijbetaald worden)?

De onduidelijkheid daarover weerhoudt me, los van de onzekerheid wat veilig en mogelijk zal zijn over enkele maanden, om dat nu al te doen...

Kan iemand me daarin geruststellen, of toch niet?

Berichten

  • kristof
    kristof

    Het zal afwachten worden, en waarschijnlijk weten de luchtvaartmaatschappijen het zelf ook nog niet allemaal. Hun enige focus momenteel is deze crisis overleven.

    Persoonlijk zou ik niet teveel speculeren en enkel zaken boeken waarvan je weet dat je ze nodig hebt, of waarvan het vrij zeker is dat de bestemming toegankelijk is en de vlucht uitgevoerd gaat worden. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld Lufthansa die zegt dat ze midden Juni op Johannesburg terug beginnen vliegen, echter is dat onmogelijk omdat de Zuid-Afrikaanse grenzen dan nog steeds gesloten zullen zijn. Maar die info staat natuurlijk niet in hun promo mails....

  • Koja78
    Koja78

    Wij hebben van onze zomervakantie al een serieus bedrag aan travel credit vast bij United. Geen haar aan mijn hoofd die eraan denkt extra centen vast te steken bij maatschappijen die misschien gaan omvallen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!