Transit USA

Koja78
Koja78

Onder het mom er zijn geen domme vragen... hierbij toch één :)


Als je vanuit Europa .. een aansluitend vlucht heb in de US... moet je dan zelf je bagage na vlucht 1 ophalen en her-inchecken (zoals een tijd het geval was dacht ik) of wordt die direct doorgeboekt zoals binnen Europa het geval is.

e.g. FRA-BOS-IAH ... moet ik iets handmatig doen in BOS... of haal ik het er gewoon van de band in IAH?

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Ondertussen bij de airline gechecked... Ja dus.. baggage ophalen, customs.. re-check in

  • mgo72
    mgo72

    Idd. Maar is gewoon afgeven zonder controles. Je hebt gevoel dat ze precies een Beke willen besparen op goedkope 'zwarten", 'latinos' of 'Trump-kiezers' die je bagage van a naar b brengen.

  • Koja78
    Koja78

    extra vraag.. we vliegen eigenlijk FRA-BOS-IAH-CUN .. met een overnight in IAH.

    (terugvlucht CUN-IAH-FRA same issue)

    Bedoeling is een hotel te bezigen in IAH.

    Hebben we een normale ESTA of een transit ESTA nodig?

  • mgo72
    mgo72

    Geen idee. Heb altijd een gewone genomen en is 5 jaar geldig dacht ik. Kende de andere zelfs niet.

  • mgo72
    mgo72

    Trouwens als ge daar zijt, opent een account bij bank of America, bouw krediet op en dan is het mijlen scheppen 😇😂


    Hun creditcards tussen de 1.5 en 5.25% cashback.

    Heb nu ook Amerikaanse amexen en Hilton Diamond in de schoot geworpen. Veel betere klantenservice dan Belgische Amex van Alpha Card.

  • Koja78
    Koja78
    edited maart 2020

    Ah kan dat zonder adres in de states of sociaal nummer?

    Belgische AMEX is duur in foreign currency maar toen die mijn argenta Mastercard werd geblokkeerd door hun nalatigheid was ik toch blij dat ik hem had :).

  • Koja78
    Koja78

    btw als ik alle informatie online bij third parties goed interpreteer mag je een transit esta zonder problemen gebruiken voor een nacht in de US .. zolang de US je einddoel van je reis maar niet is.


    Met een gewone esta zit ik in met het feit dat je dus eigenlijk één van hun vragen incorrect beantwoord en misschien geblocked wordt voor een paar jaar.

  • mgo72
    mgo72

    Bank of America filiaal binnenstappen met uw paspoort. Hoe meer toeristen goe makkelijker.


    Dus Beverly hills, Miami, Hollywood daar in de buurt krijgen ze veel buitenlanders over de vloer die account hebben.

  • Koja78
    Koja78

    Zal in Houston moeten gebeuren... en jammer genoeg op de terugweg.

  • Christophe
    Christophe

    Hier wil ik precies toch wel wat extra info over, ik heb hier altijd gelezen dat zoiets onmogelijk was zonder vast adres ginder.

  • mgo72
    mgo72

    Ge moet wel een adres daar hebben. Er zijn genoeg adres-leveranciers. Ik gebruik BPMlux ervoor

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!