New Delhi & Mumbai

kristof
kristof
edited maart 2019 in Algemene discussies

Ah bekijken om beide steden te bezoeken.

Alle tips voor accomodatie, excursies, bezienswaardigheden,....zijn welkom.

Berichten

  • daruda
    daruda

    IC Mumbai is wel de moeite
    In Delhi geslapen in Bloomrooms Link Road, ook zeker de moeite.

    Met trein naar Agra gaan voor Taj Mahal, daar eventueel overnachten in de Hilton.

  • kristof
    kristof

    Plan is idd met de trein mss effe Taj Mahal te gaan bekijken.

    IC Mumbai zit in dezelfde prijs categorie als de Four Seasons, Oberoi, Sofitel en Taj Mahal Tower dus zou eerder daarvoor gaan denk ik aangezien ik geen grote IC fan ben. St-Regis is categorie hoger maar als die effectief ook beter is dan is die meerprijs nog te verantwoorden denk ik.

    Locatie van Bloomrooms ziet er wel ok uit.

  • daruda
    daruda

    verder in Delhi alles met Uber doen.
    Altijd laagste prijs, goede wagens, geen discussies en geen gezaag

  • kristof
    kristof

    @daruda said:
    verder in Delhi alles met Uber doen.
    Altijd laagste prijs, goede wagens, geen discussies en geen gezaag

    Die "geen discussie" is voor mij onbetaalbaar. Thnx

  • michelvst
    michelvst

    Heb toen nachtje in Mumbai overnacht in de Taj, wel een aanrader als je van heritage hotels houdt. Al begint de leeftijd van het hotel zich wel te tonen links en rechts.

  • kristof
    kristof

    Heb je in de Palace geslapen, of in de Tower?
    Kamers in de Tower zien er wel nice uit, en best betaalbaar. Qua view moet het alvast 1 van de beste in de stad zijn.

  • michelvst
    michelvst

    Palace zelf, de kamers in de tower zijn moderner maar niet zo interessant qua heritage

  • kristof
    kristof

    Heb uiteindelijk de Lodhi gekozen in Delhi.

    Momenteel nog ah kiezen voor Mumbai....

  • kristof
    kristof

    In Mumbai is het de St-Regis geworden. Iemand ervaring mee?

    Taj Mahal Palace hebben heel kleine kamers en doen lastig om de kinds mee op dezelfde kamerte leggen.

    Oberoi zit vol en Intercontinental was inderdaad nog een optie maar uit eerdere ervaring verkies ik liever de St-Regis brand.

  • Frosch
    Frosch

    St Regis is mijn vaste stek in Mumbai, goede keuze. Was vroeger het Palladium hotel en is zodoende nog steeds verbonden met de aangrenzende Palladium mall. Pool is ook nog best ok en de bar boven kan leuk zijn (als het weer niet is afgehuurd voor een private event).

  • kristof
    kristof

    Thanks voor de info. Ja, de aangrenzende mall is deels de reden waarom ik ervoor gekozen heb omdat het makkelijker is met de kids die mee gaan.

    Ook het feit dat de kamers veel ruimer zijn dan de meeste andere hotels maakt natuurlijk ook wel wat uit. Toevallig hun Japans restaurant al gedaan? Ziet er echt super uit en wil het zeker proberen maar reviews zijn natuurlijk niet altijd de beste guidelines.

  • Frosch
    Frosch
    edited april 2019

    Nee, enkel By the Mekong, het Chinese restaurant. Is goed maar niet top top.

    In Mumbai zijn mijn favo resto's Shiro, Golden Dragon (in Taj) en Thai Pavillion (in de Taj Vivanta) maar er is daar zo enorm veel keuze, je kan er weinig verkeerd doen.

    Veel plezier! Heb een haat/liefde relatie met de stad...altijd blij als ik er weer ben en evenzeer blij als ik weer weg ga ;)

  • kristof
    kristof

    Net terug.

    The Lodhi in Delhi was perfect. Geweldige kamers, service was top en Indian Accent restaurant een absolute aanrader alhoewel ik het misschien niet in the top 100 vd wereld zou plaatsen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

    St-Regis in Mumbai was idd ook de moeite. De stijl is niet zozeer mijn ding, maar verbleef in de Caroline Astor suite en deze was ruim genoeg om met 2 kids comfortabel in te vertoeven. By the Mekong was zeker niet slecht. Bij de beste dim sums die ik al gegeten heb buiten China. Zwembad is ok, alhoewel hun service daar misschien iets beter kan. Ligging was ook perfect.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!