[Hotel Review] Sofitel Washington - Lafayette Square

wimbor
wimbor
edited september 2015 in Reiservaringen
Tagged:

Wat was je Le Club Accor status?

Platinum, dankzij het gebruiken van een sign-up link. Dit was het eerste verblijf op deze account.

Was je tevreden met het verblijf?

Ja, absoluut!

Welke kamer boekte je, en welke upgrade kreeg je?

Superior room, kingsize bed, wat het basis kamertype is. Wellicht upgrade naar grotere kamer gekregen. Je kon makkelijk een king sized bed aan beide kanten van het bed zetten.

Hoe zijn de kamers?

Mooi, aangenaam en proper. Comfortabel met een luxueus kantje, zonder te overdrijven. On-ge-loof-lijk goede bedden; mini-zitruimte (niet apart); bureau met een wel heel grote TV (beetje te); Bose Wave Soundsystem met een iPhone Dock aansluiting; telefoons op bureau, nachtkastje en de badkamer; netwerkaansluiting aan het bureau (niet getest); heel goede WiFi; grote kast; badkamer met een normaal bad en een aparte marmeren douche; heel goede geluidsisolatie (nooit iets gehoord van buren); …

Belangrijke opmerking: de minibar heeft sensoren: als je er iets uitneemt en terugplaatst zal dit toch aangerekend worden. I las dit op voorhand op FlyerTalk maar de bellboy heeft dit ook expliciet vermeld, dus het hotel verstopt dit ook niet.

Hoe was de Executive Lounge

Niet beschikbaar

Kreeg je een welkomstgeschenk?

Zie details lager in de tekst. Heel veel.

Prijs/Kwaliteit in orde?

Zeer zeker!

Wanneer?

Van 25/12/13 tot 30/12/13.

Prijs?

Ik boekte het promo-tarief Winter Collection Special Advance Rate dat enkel beschikbaar was voor Le Club Accor leden in November 2013:
– 30% korting
– Chocoladedessert voor 2 inclusief chocolademelk
– 3x Le Club Accor punten
voor 176,33 USD per nacht voor 2 personen. Aan de wisselkoers op dat moment kwam dit overeen met 133 EUR per nacht.

Ik heb lang getwijfeld over het boeken van een hotel in Washington en wilde eigenlijk liever rond de 100 EUR per nacht een kamer boeken. Reviews op internet gaven aan dat onder de 100 EUR de kwaliteit misschien niet gegarandeerd was. Omdat je in de winterdagen misschien meer tijd op je kamer moet doorbrengen, en kwaliteit dan toch ok moet zijn, zocht ik dan naar kamers iets boven de 100 EUR met een goede beoordeling op de review sites op internet. Dankzij de promo was dit hotel echter vrijwel even duur als kwalitatief goede hotels in een lagere prijsklasse (Holiday Inn, Crowne Plaza, …) in de buurt. Als ik het mij goed herinner ws het verschil geen 10 EUR per nacht. Nadeel van die hotels was dan weer dat ze soms verder van het centrum verwijderd waren zodat ik de bespraring aan kamer onmiddellijk weer kwijt zou zijn aan taxi-, Uber- of metrokosten.

De normale kamerprijzen voor dit hotel gedurende het jaar fluctueren rond de 250-350 EUR per nacht. Tijdens de kerstperiode is DC zo goed als leeg en dalen de prijzen van hotels enorm. Op het moment van schrijven van de review kon je dezelfde kamer tijdens Kerst 2014 boeken aan 229 USD met de advance purchase rate. Maar, niets overhaasten want er is wellicht toch capaciteit genoeg. Wacht op een goede promo.

De speciale Winter Collection rate was zonder ontbijt. Ik contacteerde het hotel op voorhand over enkele details en vroeg tegelijk ‘of ze bereid waren mij een gratis ontbijt te geven aangezien zowel ik als mijn vrouw platinum Le Club Accor zijn’. I kreeg snel een antwoord dat ontbijt inbegrepen was in de prijs (alhoewel dit niet zo op de website stond). Ik boekte online en gaf het reservatienummer door per mail en we kregen inderdaad gratis ontbijt zoals beloofd. Ik heb trouwens nog gemerkt dat door op voorhand te mailen het ontbijt al eens gratis gegeven wordt.

Een van mijn vorige hotelbezoeken was in de CP Den Haag voor 120 EUR en ik boekte een Ibis in Amsterdam maanden op voorhand voor mei 2014 en betaalde daar al 129 EUR (voor een business trip waar ik niet flexibel was qua data). Gezien ik niet ver voor het vertrek boekte, de fantastische service en extra’s, vond ik deze prijs voor een 5-sterren hotel in hartje DC voor 133 EUR geen slechte deal, als je bedenkt dat dit hotel tot 3 keer zo duur kan zijn en de ‘gewone’ hotels in de buurt ongeveer even veel kostten. :)

Werd je status erkend?

Ja, meermaals werd gezegd hoezeer ze waardeerden een goede Accor klant te zijn. We kregen een gratis dessert, drankjes, en daar bovenop:

  • een grote kamer: er werd ons nooit gezegd dat het een upgrade was, maar de kamer lag weliswaar aan de binnenkant maar was veel groter dan de kamers aan de andere kant van de gang.
    – gepersonaliseerde welkomstbrief
    – flesjes Evian water op de kamer, elke dag vernieuwd
    – speciaal welkomstgeschenk (lekker!) op de kamer
    – een dag later no g een brief waarin de guest relationship manager zich verontschuldigde dat ze ons niet persoonlijk had welkom kunnen heten (owv haar kerstverlof). Ter compensatie kregen we twee vouchers waarme we gelijk welk drankje op de kaart van de bar konden bestellen. Let wel: er stonden cocktails op de kaart van over de 20 EUR
    – ontbijtvouchers ter waarde van 20 USD per persoon (zie ook verder)
    – Gratis WiFi voor meerdere toestellen, en een voucher voor high-speed WiFi voor 1 toestel

Details

Het hotelpersoneel was enorm vriendelijk gedurende ons hele verblijf. Alles wat we wilden of vroegen was mogelijk.

Omdat Sofitel zich nogal beroemd op haar Franse flair zegt iedereen ‘bonjour’, ook 's avonds, wat dan wel weer raar is.

Het ontbijt is een menu, geen buffet. Met de vouchers kon je uit een beperktere kaart uit 7-8 gerechten kiezen. Voor ieder wat wils. Koffie, vers geperst fruitsap, brood en super-lekkere Franse croissants en chocoladebroodjes inbegrepen.

De speciale chocolate delight dat gratis bij de promo kwam was echt super. Drie verschillende chocoladegerechten per persoon.

Bar is gezellig en biedt een enorme keuze aan dranken en snacks.

Het hotel ligt op een steenworp van het Witte Huis in het midden van een stadsdeel met veel ministeries en hotels. Het W Hotel, Crowne Plaza en Intercontinental lagen vlakbij. We liepen even door de IC The Willard en alhoewel dat gebouw meer historische waarde heeft, vonden we de Sofitel veel aangenamer en het is zeker nieuwer.

Perfect verblijf?

Bijna, we hadden een incidentje met de kamermeid, die dan ook geen fooi van ons gekregen heeft, maar we denken dat dit niets te maken het met het hotel of haar manier van werken, maar eerder met de persoon in kwestie. Gezien de vele extra’s die we kregen, ben ik hier niet dieper op ingegaan.

Conclusie

Heel goed hotel, alleen jammer genoeg zonder zwembad. Verder perfecte locatie en personeel. Zeker de moeite waard als je het met een promo kan boeken

Tagged:

Berichten

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!