Transborder

Jenss
Jenss

Hi allen, aankomende zomer ga ik met mijn zus en ouders naar Amerika. We vliegen via Toronto en gaan daar dus ook al door de Amerikaanse douane. We hebben hier een hele lange overstap (7 uur), ik en mijn zus willen wel even van het vliegveld af maar mijn ouders niet. Is het mogelijk dat mijn ouders al meteen de grens over gaan? Vindt de douane het niet raar dat je als groep reist en er twee pas later volgen? Geen voer voor lastige vragen aan de grens? :)

Dank voor alle antwoorden!

Berichten

  • kristof
    kristof

    Lijkt me geen probleem te vormen. En als ze lastige vragen willen stellen, dan gaat het opsplitsen van de groep niet veel verschil maken zou ik zo denken.
    Vraag is eerder, wat ga je doen eens je de luchthaven verlaat? Je kan wel wat tijd verliezen bij aankomst, douane en vertrek, en om enkel een paar uur buiten te staan om wat frisse lucht in te ademen is mischien ook niet echt de moeite.

  • Aaron
    Aaron
    edited mei 2018

    Het feit dat jullie je vluchten samen als groep geboekt hebben, maakt hier helemaal geen verschil. Iedereen heeft z'n eigen vliegticket en paspoort. Vergeet wel jullie eTA niet aan te vragen, dit is van toepassing op jullie alle 4.
    Pearson airport is dichtbij het centrum (met openbaar vervoer max 30 min), dus op 7u kun je
    er zeker een flitsbezoek aan brengen. Reken anderhalf uur voor douane enz. in elke richting. Dan heb je nog 4 uur om eens door Toronto te gaan wandelen.
    Edit: blijkbaar kan de wachttijd bij de douane in Toronto tot 2 a 3u oplopen. In dat geval is het misschien wel beter op de luchthaven te blijven.

  • Jenss
    Jenss

    Bedankt voor jullie antwoorden!

    We wilden inderdaad naar het centrum als dat lukt. Mocht het bij de douane uiteindelijk toch erg lang duren dan kunnen we ook direct weer door. Jammer dan van het wachten maar ook niet zo'n groot probleem.

  • kristof
    kristof

    Indien je toch op de luchthaven moet blijven door lange wachttijden, kan je nog altijd lounge access kopen om het iets aangenamer te maken.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!