East coast Australië

Jelle
Jelle

Ik vlieg in september naar CBR. Heb zo'n 12 dagen daar. Nog nooit geweest. Het plan is om zo snel mogelijk uit CBR te geraken, richting Sydney & Brisbane.

Iemand tips/must sees? Hoeveel dagen voor x en y ?

Thanks!

Berichten

  • kristof
    kristof

    Als je zowel Sydney als Brisbane wil doen zou ik aanraden om tussen beide te vliegen. Heb het met de camper gedaan en je verliest teveel tijd als je maar 12 dagen hebt.
    Beide steden zijn zeker de moeite om te bezoeken. Minimum 3 a 4 dagen per stad zou ik aanraden.

  • Jelle
    Jelle
    edited april 2018

    Thanks ja!

    Twijfelen nog of we zouden rijden is idd wel een kleine 1000km maar dan zie je misschien ook nog wat zoals byron bay

    De things to do in de steden vind ik wel op tripadvisor. Ben meer benieuwd naar de extra dingen die je kan doen buiten de stad zoals bv fraser island ofzo. Ook eettips altijd welkom! Auto nodig in SYD of openbaar vervoer prima?

  • kristof
    kristof

    Byron Bay was wel OK, maar ni per sé al die moeite waard als je het mij vraagt.
    Maar in combo met de Blue mountains en Hunter Valley (paar zeer goede wijn huizen hier terug te vinden) kan het mss wel een fijne trip zijn.... Enkel oppassen met de verkeersregels en dergelijke. Meerdere boetes gehad...

  • Katrien
    Katrien

    Wandelen i d Blue Mountains.

    Als je graag duikt; Shell Harbour. Jervis Bay. https://kdivertravels.wordpress.com/2004/04/page/2/

  • Koja78
    Koja78

    @kristof said:
    Byron Bay was wel OK, maar ni per sé al die moeite waard als je het mij vraagt.
    Maar in combo met de Blue mountains en Hunter Valley (paar zeer goede wijn huizen hier terug te vinden) kan het mss wel een fijne trip zijn.... Enkel oppassen met de verkeersregels en dergelijke. Meerdere boetes gehad...

    Waarop ging je in de fout?

  • kristof
    kristof

    Een keer mezelf 3 minuten aan de kant gezet om iets te halen in de winkel = parkeerboete
    Een keer mn gordel niet aangedaan= boete

    Ben alles gaan betalen op laatste dag van m'n verblijf, toch wel ne pijnlijke...

  • Klingsor
    Klingsor

    Geen vier dagen Brisbane. Ben er zelf geland en zowat meteen weggereden (na een dag), biedt geen toegevoegde waarde.
    Of het moet zijn dat je net uit 2 weken rood stof komt, en dan nog.

  • kristof
    kristof

    Ik ben niet echt akkoord. Heb er meerdere dagen door gebracht en de vibe die in die stad leeft is toch wel de moeite voor een paar dagen.
    Er zijn ook verschillende dingen in de buurt die een bezoek waard zijn. Maar zoals steeds op vakantie zijn al die zaken persoonlijk.

  • Tim
    Tim

    Ik ben ook in Brisbane geweest. Had er een paar dagen gepland, maar na 1 dag verveelde ik me er al dood.. Eigenlijk vond ik de hele oostkust een tegenvaller..

    Center (Van Darwin naar Adelaide) is veel meer de moeite en aan de Westkust is er een veel aangenamere, rustigere sfeer, waarbij je effectief het gevoel hebt dat je in Australië bent en niet in een New York (of eender welke andere grote stad)-kloon aan de andere kant van de aardbol.

  • Klingsor
    Klingsor

    @Tim said:
    Ik ben ook in Brisbane geweest. Had er een paar dagen gepland, maar na 1 dag verveelde ik me er al dood.. Eigenlijk vond ik de hele oostkust een tegenvaller..

    Center (Van Darwin naar Adelaide) is veel meer de moeite en aan de Westkust is er een veel aangenamere, rustigere sfeer, waarbij je effectief het gevoel hebt dat je in Australië bent en niet in een New York (of eender welke andere grote stad)-kloon aan de andere kant van de aardbol.

    Ik volg dus voor Brisbane, maar Queensland vond ik absoluut wel de moeite!
    Was mijn eerste reis ginder, misschien daarom ook?
    Veel afwisseling toch, nog wat deftig ontwikkeld tussen de lange autoritten door. Prachtige natuur en things to do ook. Het reef...

    De westkust is inderdaad ook zeer de moeite! Minder loungegevoel, veel authentieker. Al heb je daar echt wel heel erg lange, eentonige stukken auto ertussen. (Die 1000 km ten zuidwesten van Broome...) Dat heeft wel iets, daarom ga je ook, maar toch... Inderdaad wel unieker.

    Nu zou ik eens Darwin-Adelaide willen zien, maar iets zegt me dat dat nog veel en veel eentoniger wordt. Mogelijk inderdaad ook nog unieker? Ik was wel al tot in Mount Isa en Boulia geraakt, maar dus nog net niet in de echte, grote, dorre woestenij.
    Iemand zei net het omgekeerde, om daar net niet te gaan wegens twee weken hetzelfde.
    Je zet me serieus aan het twijfelen nu om die doorsteek toch te doen.
    (Alleen die autohuur. Je moet in NT blijven, dat valt tegen. Of toch vanuit QL vertrekken? Ik spreek wel over 5+ weken dan.)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!