Alle airline loyaliteit overboord!
Met het nieuwe (of vernieuwde?) Air Belgium rechtstreekse vlucht naar HongKong.
Wie maakte al een korte promo-vlucht ?
Denk dat ze sws enkel overleven als ze breakeven kunnen draaien op Chinese tourgroepen.
Zowat alle lucratieve business traffic gaat naar CX gaan.
Dat ze niet op vrijdag en zaterdag heen vliegen is ook al niet goed voor Leisure traffic.
Hun vliegtuigen zijn dan ook nog eens vrij INefficient*, en CRL airport is ook niet heel aantrekkelijk.
Nog iemand die zaterdag de 2e testvlucht in J vliegt?
@fbruno
Vliegt Air France ook niet met aantal A340?
Idem verschillende andere my.
Wat nog niet wil zeggen dat toestellen de meest efficiënte zijn natuurlijk...
Er zijn massa's maatschappijen die nog met A340 rondvliegen; Swiss, South African, Virgin Atlantic, Iberia,... Maar ze zijn allemaal wel bewust van het feit dat deze bakken teveel dorst hebben en eigenlijk niet meer rendabel zijn. Zeker als je hun rendabiliteit vergelijkt met de nieuwere types van zowel Airbus en Boeing. Maar een vloot veranderen gaat helaas niet zo snel...
Waarschijnlijk ook 1 vd redenen van Air Belgium om voor dit type toestel te kiezen aangezien niemand die nog wil (alhoewel Joon er ook mee zou beginnen vliegen) en je ze dus goedkoop op de leasing markt kan oprapen.
@kristof said:
Waarschijnlijk ook 1 vd redenen van Air Belgium om voor dit type toestel te kiezen aangezien niemand die nog wil (alhoewel Joon er ook mee zou beginnen vliegen) en je ze dus goedkoop op de leasing markt kan oprapen.
Idd. Ze zijn goedkoop en zeker als je lease contract doet, weet niet voor hoelang ze dat doen, 1jr / 2 jr? kan dat voor startup mogelijk het beste zijn.
@kristof said:
Er zijn massa's maatschappijen die nog met A340 rondvliegen; Swiss, South African, Virgin Atlantic, Iberia,... Maar ze zijn allemaal wel bewust van het feit dat deze bakken teveel dorst hebben en eigenlijk niet meer rendabel zijn. Zeker als je hun rendabiliteit vergelijkt met de nieuwere types van zowel Airbus en Boeing. Maar een vloot veranderen gaat helaas niet zo snel...
Waarschijnlijk ook 1 vd redenen van Air Belgium om voor dit type toestel te kiezen aangezien niemand die nog wil (alhoewel Joon er ook mee zou beginnen vliegen) en je ze dus goedkoop op de leasing markt kan oprapen.
Vroeger waren vier motoren een must om de oceaan over te steken.. los van de dorst.
True, maar dat is van voor onzen tijd (voor de meesten) en toen was de kerosine nog goedkoop. Integenstelling tot de prijs die he toen betaalde voor een ticketje....
Weet er iemand of er een link is met Air Belgium dat in 2000 de activiteiten stopte, of hebben ze gewoon de naam overgenomen? @testvluchten
Impressie...
A340 zouden blijkbaar van FinnAir overgenomen zijn
@kristof said:
True, maar dat is van voor onzen tijd (voor de meesten) en toen was de kerosine nog goedkoop. Integenstelling tot de prijs die he toen betaalde voor een ticketje....
@kristof said:
True, maar dat is van voor onzen tijd (voor de meesten) en toen was de kerosine nog goedkoop. Integenstelling tot de prijs die he toen betaalde voor een ticketje....
Berichten
Die zijn er pas zaterdag, toch?
ik pak cathay wel vanop BRU
Ik pak de goedkoopste.. als ik er al pak
@Koja78 Ik zie voor mei tarieven van +-460€.
Of ze dit aan deze prijs lang zullen volhouden...?
Of komen hier nog extra's bij...?
een halve euro per toiletgebruik?
Tijd dat O'leary dat weer es in de media smijt..
Denk dat ze sws enkel overleven als ze breakeven kunnen draaien op Chinese tourgroepen.
Zowat alle lucratieve business traffic gaat naar CX gaan.
Dat ze niet op vrijdag en zaterdag heen vliegen is ook al niet goed voor Leisure traffic.
Hun vliegtuigen zijn dan ook nog eens vrij INefficient*, en CRL airport is ook niet heel aantrekkelijk.
Nog iemand die zaterdag de 2e testvlucht in J vliegt?
Naar een A340 als efficient verwijzen is hopelijk een typo
dat moest "inefficient" zijn inderdaad
@fbruno
Vliegt Air France ook niet met aantal A340?
Idem verschillende andere my.
Wat nog niet wil zeggen dat toestellen de meest efficiënte zijn natuurlijk...
Er zijn massa's maatschappijen die nog met A340 rondvliegen; Swiss, South African, Virgin Atlantic, Iberia,... Maar ze zijn allemaal wel bewust van het feit dat deze bakken teveel dorst hebben en eigenlijk niet meer rendabel zijn. Zeker als je hun rendabiliteit vergelijkt met de nieuwere types van zowel Airbus en Boeing. Maar een vloot veranderen gaat helaas niet zo snel...
Waarschijnlijk ook 1 vd redenen van Air Belgium om voor dit type toestel te kiezen aangezien niemand die nog wil (alhoewel Joon er ook mee zou beginnen vliegen) en je ze dus goedkoop op de leasing markt kan oprapen.
Idd. Ze zijn goedkoop en zeker als je lease contract doet, weet niet voor hoelang ze dat doen, 1jr / 2 jr? kan dat voor startup mogelijk het beste zijn.
veel plezier in de test vlucht!!!
Yep!
Me too!
Vroeger waren vier motoren een must om de oceaan over te steken.. los van de dorst.
True, maar dat is van voor onzen tijd (voor de meesten) en toen was de kerosine nog goedkoop. Integenstelling tot de prijs die he toen betaalde voor een ticketje....
Weet er iemand of er een link is met Air Belgium dat in 2000 de activiteiten stopte, of hebben ze gewoon de naam overgenomen?
@testvluchten
Impressie...
A340 zouden blijkbaar van FinnAir overgenomen zijn
Zo heel lang geleden is dat toch niet...!
https://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS#Early_ETOPS
De launch is al een dikke maand uitgesteld
https://onemileatatime.boardingarea.com/2018/04/25/air-belgium-cancels-flights/