air belgium. Charleroi HongKong

Ivo
Ivo

Alle airline loyaliteit overboord!
Met het nieuwe (of vernieuwde?) Air Belgium rechtstreekse vlucht naar HongKong.
Wie maakte al een korte promo-vlucht ?

Berichten

  • Klingsor
    Klingsor

    Die zijn er pas zaterdag, toch?

  • Jelle
    Jelle

    ik pak cathay wel vanop BRU

  • Koja78
    Koja78

    Ik pak de goedkoopste.. als ik er al pak :)

  • Ivo
    Ivo

    @Koja78 Ik zie voor mei tarieven van +-460€.
    Of ze dit aan deze prijs lang zullen volhouden...?
    Of komen hier nog extra's bij...?

  • Koja78
    Koja78

    @Ivo said:
    @Koja78 Ik zie voor mei tarieven van +-460€.
    Of ze dit aan deze prijs lang zullen volhouden...?
    Of komen hier nog extra's bij...?

    een halve euro per toiletgebruik?
    Tijd dat O'leary dat weer es in de media smijt..

  • fbruno
    fbruno
    edited april 2018

    Denk dat ze sws enkel overleven als ze breakeven kunnen draaien op Chinese tourgroepen.
    Zowat alle lucratieve business traffic gaat naar CX gaan.
    Dat ze niet op vrijdag en zaterdag heen vliegen is ook al niet goed voor Leisure traffic.
    Hun vliegtuigen zijn dan ook nog eens vrij INefficient*, en CRL airport is ook niet heel aantrekkelijk.

    Nog iemand die zaterdag de 2e testvlucht in J vliegt?

  • kristof
    kristof

    @fbruno said:

    Hun vliegtuigen zijn dan ook nog eens vrij efficient, en CRL airport is ook niet heel aantrekkelijk.

    Naar een A340 als efficient verwijzen is hopelijk een typo ;)

  • fbruno
    fbruno

    dat moest "inefficient" zijn inderdaad ;)

  • Ivo
    Ivo

    @fbruno
    Vliegt Air France ook niet met aantal A340?
    Idem verschillende andere my.
    Wat nog niet wil zeggen dat toestellen de meest efficiënte zijn natuurlijk...

  • kristof
    kristof
    edited april 2018

    Er zijn massa's maatschappijen die nog met A340 rondvliegen; Swiss, South African, Virgin Atlantic, Iberia,... Maar ze zijn allemaal wel bewust van het feit dat deze bakken teveel dorst hebben en eigenlijk niet meer rendabel zijn. Zeker als je hun rendabiliteit vergelijkt met de nieuwere types van zowel Airbus en Boeing. Maar een vloot veranderen gaat helaas niet zo snel...

    Waarschijnlijk ook 1 vd redenen van Air Belgium om voor dit type toestel te kiezen aangezien niemand die nog wil (alhoewel Joon er ook mee zou beginnen vliegen) en je ze dus goedkoop op de leasing markt kan oprapen.

  • Chris
    Chris

    @kristof said:
    Waarschijnlijk ook 1 vd redenen van Air Belgium om voor dit type toestel te kiezen aangezien niemand die nog wil (alhoewel Joon er ook mee zou beginnen vliegen) en je ze dus goedkoop op de leasing markt kan oprapen.

    Idd. Ze zijn goedkoop en zeker als je lease contract doet, weet niet voor hoelang ze dat doen, 1jr / 2 jr? kan dat voor startup mogelijk het beste zijn.

    veel plezier in de test vlucht!!!

  • Glenn
    Glenn

    @fbruno said:
    Nog iemand die zaterdag de 2e testvlucht in J vliegt?

    Yep! :p

  • Koja78
    Koja78

    @kristof said:
    Er zijn massa's maatschappijen die nog met A340 rondvliegen; Swiss, South African, Virgin Atlantic, Iberia,... Maar ze zijn allemaal wel bewust van het feit dat deze bakken teveel dorst hebben en eigenlijk niet meer rendabel zijn. Zeker als je hun rendabiliteit vergelijkt met de nieuwere types van zowel Airbus en Boeing. Maar een vloot veranderen gaat helaas niet zo snel...

    Waarschijnlijk ook 1 vd redenen van Air Belgium om voor dit type toestel te kiezen aangezien niemand die nog wil (alhoewel Joon er ook mee zou beginnen vliegen) en je ze dus goedkoop op de leasing markt kan oprapen.

    Vroeger waren vier motoren een must om de oceaan over te steken.. los van de dorst.

  • kristof
    kristof

    True, maar dat is van voor onzen tijd (voor de meesten) en toen was de kerosine nog goedkoop. Integenstelling tot de prijs die he toen betaalde voor een ticketje....

  • Ivo
    Ivo

    Weet er iemand of er een link is met Air Belgium dat in 2000 de activiteiten stopte, of hebben ze gewoon de naam overgenomen?
    @testvluchten
    Impressie...
    A340 zouden blijkbaar van FinnAir overgenomen zijn

  • Koja78
    Koja78

    @kristof said:
    True, maar dat is van voor onzen tijd (voor de meesten) en toen was de kerosine nog goedkoop. Integenstelling tot de prijs die he toen betaalde voor een ticketje....

    Zo heel lang geleden is dat toch niet...!

  • Koja78
    Koja78

    @Koja78 said:

    @kristof said:
    True, maar dat is van voor onzen tijd (voor de meesten) en toen was de kerosine nog goedkoop. Integenstelling tot de prijs die he toen betaalde voor een ticketje....

    Zo heel lang geleden is dat toch niet...!

    https://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS#Early_ETOPS

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!