Hoe doen jullie het toch? :D

alextam
alextam

Hoi vrienden!

Ik ben net nieuw op het forum en ik vroeg me eigenlijk toch af, hoe jullie het allemaal doen :p. In Amerika is het namelijk mogelijk om via kredietkaarten sign up bonussen + spenderen van x dollar/mile snel aan een bepaalde aantal miles te komen om zo te upgraden naar business/first class tickets. In Europa is dat jammer genoeg niet mogelijk en kan je vb in het geval van Belgie slechts profiteren van een Amex kaart met beperkte aantal miles. Op deze website heb ik al veel verhalen gelezen van mensen die precies dagelijks vliegen in business/first class :). Nu vroeg ik mij dus af of jullie allemaal zo een full fare ticket kopen? Of sparen jullie ook allemaal moeizaam met miles? Of eventueel geluk met de werkgever (A)?

Groetjes!

PS Ik ben vooral benieuwd naar jullie verhalen en ervaring :D!

Berichten

  • claenen
    claenen
    Het is eigenlijk simpel. Vliegen (en nee hoeft niet veel te zijn). Ik heb met slechts 1j mijlen sparen reeds genoeg om F en C te vliegen door mijlen van TK te gebruiken. Er zijn genoeg error of goedkope fares waardoor je makkelijk mijlen kan sparen. Uiteraard is het niet zo simpel...
    Je moet je vluchten goed kiezen en mijlen sparen bij slechts enkele airlines. Dankzij zeer goedkope tickets bij United flights (2x rt US voor 240 EUR dankzij Wideroe error fare in 2013 bijvoorbeeld) waar ik op goedkoopste eco flights 100% verdiende. Zo heb ik *A Silver behaald en kon ik bij TK extra mijlen verdienen. Doe er een business flight bij en voila... Nu is dit moeilijker omdat United earnings bij TK lager zijn.
    Een andere manier om F te vliegen is om mijlen te kopen. Er zijn hier een aantal mensen die Qatar Airways F vliegen (DOH-BKK) voor nog geen 500 EUR heen en weer dankzij een deal in mei. Dus hou zeker de website en twitter, FB in de gaten voor een goede deal! Niet alleen JS, maar ook Flyertalk, Vielfliegerttref...

    Voor een eerst impressie van Qatar Airways A380 F kan je altijd mijn Instagram eens bekijken (handle = @claenen)
  • wimbor
    wimbor

    :-D Deze site blijven volgen en je komt het te weten... :-)

  • Christophe
    Christophe

    Dagelijks vliegen in first? Dat zullen er toch niet veel zijn ☺ De verslagen die je leest zijn natuurlijk de mooie reisjes, een gewone economy vlucht naar pakweg Hamburg zal niet snel een review krijgen. En er wordt wel wat gevlogen vooraleer je eens gratis kan vliegen. En de kosten die daarvoor gemaakt worden lees je ook niet altijd. Maar als je de tips hier opvolgt kan het best wel snel gaan. Ik ben er zelf pas drie maanden mee bezig en heb al een gratis vlucht naar Berlijn kunnen boeken en heb via creditcards en andere promo's toch al genoeg airmiles voor een retourtje malaga in business class.
    Veel succes!

  • claenen
    claenen
    @Christophe ik zou je mijlen eerder gebruiken voor een ex-EU bestemming. Die Businessvlucht is waarschijnlijk een iets ruimere zetel maar voor de rest idem aan economy. En met de taksen erbij zal de prijs niet veel goedkoper zijn dan een gewone Economy.
    Binnen EU vlieg ik altijd economy. Is goedkoper en net wegens bovenvermelde redenen bijna altijd de beste keuze.

    Je hoeft echt niet immens veel te vliegen of extreem veel uit te geven. Deals, postioneren en goedkope business flights helpen :smile:
  • Christophe
    Christophe

    Ben ik ook van plan hoor, wou alleen maar even aantonen dat je wel snel iets bijeen kan sparen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!