Schandalige behandeling door Swissport

Samuel
Samuel
edited maart 2018 in Reiservaringen

Hallo allemaal

Ik heb even een account aangemaakt hier om mijn verhaal over Swissport kwijt te kunnen en te zien welke stappen ik kan ondernemen. Ik had last minute tickets geboekt vorige week om met Ukraine International voor 5 dagen familie in Georgie te gaan bezoeken. De vlucht was een ochtendvlucht om 5:55 en ik arriveerde omstreeks 4:50 aan de check in desk, 1 uur op voorhand zoals aangegeven in tickets. Ik heb lang staan aanschuiven en ik zag de twee check in bediendes lang struggelen om 2 passagiers in te checken, ze hebben elk minstens 15 minuten aan hun gespendeerd. Toen het eindelijk mijn beurt zette ik mijn bagage op de bagageband en de bediende keek even naar haar scherm en zei me met een grote glimlach; het is systeem is gesloten, jammer je was te laat! ik was verbaasd aangezien het nog maar 5.10 was en ik al meerdere malen zelfs op dat uur gearriveerd ben op de luchthaven. Ik moest gaan praten met de verantwoordelijke en die zei me dat ze zelf is gaan kijken en er niemand meer in de rij stond omstreeks 5 uur, maar dat is een leugen aangezien er minstens 6 mensen achter mij stonden!

Ze belde nogmaals naar de check in agente en die zei haar dat ze mij niet gezien heeft en ik maar pas op de luchthaven was aangekomen, waardoor ze mij niet konden helpen. Toen ik hen een foto toonde van mijn bagage (neem ik altijd vlak voor een vlucht) met het tijdstip 4.54 zeiden ze me: Je kan die foto eender waar getrokken hebben, hoe weten we dat je hier in de rij stond? Je hebt niets om dat te bewijzen. Hier verloor ik mijn geduld en vloog ik uit tegen een medewerker, waardoor ze een excuus hadden om mij niet meer te willen helpen. Een andere passagier achter mij die ook de vlucht gemist had haalde zelfs een parkingticket met het uur van aankomst (4.15 uur) boven, maar zelfs dat was niet voldoende bewijs voor hun! zonder pardon of excuses hebben ze ons dan maar omgeboekt naar de vlucht 1.5 dag later, naar een vlucht met langere transfertijd en aankomst in de nacht. Hierdoor werd mijn reis van 5 dagen opeens ingekrompen naar 3. Dit is absoluut niet oke en ik heb er veel voor over om deze praktijken aan te klagen. Toen ik vroeg naar de namen van de liegende check in bedienden wou de manager enkel haar naam vrijgeven, en zei ze dat wij Ukraine International maar een klacht moesten sturen, maar ik geloof niet dat zij hier veel aan zullen doen. Ik ben aan het denken om Test Aankoop ofzo te contacteren om deze liegende, arrogante en onbeschofte werkneemsters eens goed op hun plaats te zetten. Het feit dat zij mij en 6 andere passagiers gratis hebben omgeboekt betekent ook dat ze vanbinnen wel wisten dat ze fout waren.

Ik hoor graag jullie advies over dit voorval.

Berichten

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Wat wil je bereiken? Je kan via Twitter eens proberen

  • Aaron
    Aaron
    edited april 2018

    Zoals in zovele zaken is het moeilijke aan jouw situatie dat je geen bewijs hebt dat je op tijd op de luchthaven was.

    Het klopt inderdaad dat ze in principe hun fout toegeven door je gratis om te boeken, want als je effectief te laat was, hadden ze helemaal niets hoeven te doen om je te helpen. Je moet alleszins een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij via de formulieren beschikbaar op de EU-website. Het gaat hier duidelijk om een 'instapweigering'.

    Hopelijk haalt dat iets uit.. Succes!

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Kijk eens in de geschiedenis van je Google maps. Waarschijnlijk staat die tracking aan, en kan je zo aantonen dat je er wel degelijk op tijd was?

  • kristof
    kristof

    Ook al kan je via bepaalde tools en foto's aantonen dat je reeds ruim op voorhand in de luchthaven was, het zal zo goed als onmogelijk zijn om aan te tonen dat je jezelf op tijd bent gaan aanmelden aan de check in desk.

    Ik zou zeker proberen om als groep naar voren te treden (jezelf en de 6 andere passagiers die niet meer aanboord gegaan zijn) want als individu gaat het echt lastig worden, niettegenstaande het feit dat het steeds een lastige zaak zal worden.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!