Cancelation booking dat geen e-ticket had

mgo72
mgo72

Hey,

Heb bij Iberia 3 tickets geboekt voor dinsdag vertrekken naar BCN via Madrid. In businessclass.

Heb de vaderdag voucher + creditcard gebruikt. Daar zag ik de betaling.

Kreeg boeking van Iberia met een PNR.

Gisteren probeerde in te loggen en dat lukte niet. Gebeld naar Iberia en blijkt dat ze nooit geticketted hebben. Ik heb idd dus een mail met bevestiging gehad waarbij de e-tickets op pending stonden. Hun 'excuus' is dat zogezegd de betaalverbinding verbroken was, terwijl ik duidelijk bewijs heb van betaling ( nog wel pending). De echte reden is dat vlucht Brussel - Mad overboekt is.

Ze konden 2 man op dinsdag houden en ik zou woensdag vliegen. Ze zouden me de boeking en e-tickets sturen, maar heb nog steeds niets.

Ik moet woensdag in BCN en donderdag in Mad zijn voor de voetbal ( werk)

Paar vragen:

Vanaf wanneer komt de Europese bescherming? Want officieel ook geen mail gehad met canceller. Enkel pending e-tickets met bevestigde reisbestemming. We zijn 6 dagen voor vliegen.

Welke compensatie zou ik kunnen vragen als ze mij vrijwillig ( en ik dus geforceerd moet aanvaarden want moet er zijn)

Zou ik gewoon dinsdag naar de luchthaven gaan en hopen op plaats en daar compensatie eisen of op voorhand oplossen?

Thanks.

Berichten

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Typisch Iberia. Suckt.

    Je hebt geen tickets. Geen EU bescherming.

    Zeker op voorhand oplossen. Je kan al "blij" zijn als ze je nog dezelfde prijs willene geven als op initiele reservatie.

    Altijd dubbel checken met aankopen op Iberia.

  • flrvt
    flrvt

    Je kan een cc chargeback claim doen met motivering “service not rendered” als je geen e-tix hebt ontvangen.
    Helpt dat je in deze situatie?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Als je toevallig een kredietkaart hebt die uitgegeven is in de US...

    Een chargeback in België is bij de meeste kaarten een slechte grap.

  • flrvt
    flrvt

    Ik heb het nochtans al 2x succesvol gedaan bij Amex / Alpha Card. Het is wel een hele papierwinkel idd, in de US is het wellicht eenvoudiger.

  • mgo72
    mgo72

    Een Chargeback? Waarom? Ze gaan dat sowieso terugbetalen. Dat is niet probleem.

    Wel straf dat e-tickets noodzakelijk zijn. Want van rechtreeks te boeken op hun site verwacht je wel dat alles in orde is.

  • mgo72
    mgo72

    UPDATE

    ELKE boeking dat je doet met de vaderdags-vouchers wordt niet geticket bij mij. Heb dus 2de boeking en zelfde probleem.

    De eerste hebben ze me na 3 dagen en 6 uur bellen toch kunnen boeken!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!