TK Miles&Smiles redemption / sweet spots

Stijn_A
Stijn_A

Hoi!

Binnenkort zit ik een weekje in de VS. en ik heb 30k M&S mijlen staan, waarvan een deel binnenkort zullen verlopen.

Sweet spot van M&S is onder meer dat je in de VS domestic voor 25k in business, retour kunt vliegen. Een retourtje NYC - LAX of SFO lijkt me wel leuk. Al had ik ook graag eens in Nashville gepasseerd.

Iemand met ervaring bij het redeemen van M&S miles, en hoe ik het beste optimaliseer?

Ik vond reeds deze topics:

https://www.flyertalk.com/forum/turkish-airlines-miles-smiles/1580557-help-step-step-how-book-star-alliance-award-ticket-miles-smiles.html#edit22933235

https://www.flyertalk.com/forum/turkish-airlines-miles-smiles/1726019-everything-you-need-know-about-booking-star-alliance-awards-miles-smiles-13.html

All About Turkish Airlines Miles & Smiles
https://thepointsguy.com/guide/all-about-turkish-miles-smiles/

Turkish Airlines Miles & Smiles Award Chart Sweet Spots - AwardWallet Blog
https://awardwallet.com/blog/turkish-airlines-miles-smiles-award-chart-sweet-spots/

Ik heb nog nooit een vlucht met mijlen geboekt, ben eens benieuwd

Berichten

  • daruda
    daruda

    Is die domestic VS flight dan met United?

    Want de business van Amerikaanse maatschappijen is totaal niet te vergelijken met deze in de rest van de wereld.

    Bijvoorbeeld mijn eten op United domestic business was een zelf te bouwen hamburger:

  • kristof
    kristof

    Spijtig genoeg is Cathay nog steeds geen deel van Star Alliance (en mss gaat die verhuis zelfs niet door) want anders had je perfecte redemption kunnen doen op New-York to Vancouver.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @kristof said:
    Spijtig genoeg is Cathay nog steeds geen deel van Star Alliance (en mss gaat die verhuis zelfs niet door) want anders had je perfecte redemption kunnen doen op New-York to Vancouver.

    Jap, die vlucht had ik ook al gevonden, maar ze zijn nog steeds Oneworld spijtig genoeg.

    @daruda said:
    Is die domestic VS flight dan met United?

    Want de business van Amerikaanse maatschappijen is totaal niet te vergelijken met deze in de rest van de wereld.

    Bijvoorbeeld mijn eten op United domestic business was een zelf te bouwen hamburger:

    Idd, ik vind niet meteen iets anders dan United vluchten. Of naar Vancouver met Air Canada?

    Wat ik zoek zijn de grote vliegtuigen, langste tijd vliegen, en / of bestemmingen die anders heel duur zijn.

    Ik zag bvb st Maarten, maar uit NYC is dat nu niet meteen ver vliegen.

  • kristof
    kristof

    Wordt Guam en Hawai als domestic bekeken? Anders zou dat mss wel een oplossing kunnen zijn.

  • claenen
    claenen
    edited maart 2018

    Boeken = langsgaan op de luchthaven en zoeken naar de Turkse man die nogal grumpy kijkt. Deze heeft de meeste ervaring/kennis hierbij.
    TK heeft leuke redemptions maar redeemen op *A is omslachtig. Dit kan enkel in een lokaal kantoor. En daar kent niet iedereen dat proces even goed.

    Ik heb dat 2x gedaan bij 2 verschillende personen. Eerst heb ik wel gebeld met de hotline in TR om availability te staven, daarna langsgegaan op luchthaven. Telkens gelukt al duurt dit wel even en lijken ze niet even happig om dit te doen (wegens proces niet vaak te moeten doen).

    Vond persoonlijk 32,5k voor one way F naar Midden-Oosten een toppertje. BRU-FRA-DOH heb ik zo geboekt in LH F. Nadeel is dat je dat pas 2 weken op voorhand kan. Maar als je flexibel bent vind je wel steeds availability in DOH, DXB, BAH...

  • claenen
    claenen

    @kristof said:
    Wordt Guam en Hawai als domestic bekeken? Anders zou dat mss wel een oplossing kunnen zijn.

    Nee, jammer genoeg heeft TK een redelijk logische chart ivg met Onze Zuid-Amerikaanse vrienden.
    Wel is heel Azië 1 regio dacht ik. Dus Japan - Sri Lanka is mogelijk. Zitten vaak in aparte regions

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @claenen said:
    Boeken = langsgaan op de luchthaven en zoeken naar de Turkse man die nogal grumpy kijkt. Deze heeft de meeste ervaring/kennis hierbij.
    TK heeft leuke redemptions maar redeemen op *A is omslachtig. Dit kan enkel in een lokaal kantoor. En daar kent niet iedereen dat proces even goed.

    Ik heb dat 2x gedaan bij 2 verschillende personen. Eerst heb ik wel gebeld met de hotline in TR om availability te staven, daarna langsgegaan op luchthaven. Telkens gelukt al duurt dit wel even en lijken ze niet even happig om dit te doen (wegens proces niet vaak te moeten doen).

    Vond persoonlijk 32,5k voor one way F naar Midden-Oosten een toppertje. BRU-FRA-DOH heb ik zo geboekt in LH F. Nadeel is dat je dat pas 2 weken op voorhand kan. Maar als je flexibel bent vind je wel steeds availability in DOH, DXB, BAH...

    Enig idee wat daar dan nog bij kwam aan taksen? Zo iets zou ik ook nog wel zien zitten, maar dan moet je nog terug geraken ook natuurlijk. Op mijlen, maar dan moet je nog availability vinden, of een redelijk last minute ticket, wat Dan ook niet goedkoop zal zijn?

    Hoe heb jij dat dan gedaan?

  • VDW
    VDW

    @Stijn_A said:

    @kristof said:
    Spijtig genoeg is Cathay nog steeds geen deel van Star Alliance (en mss gaat die verhuis zelfs niet door) want anders had je perfecte redemption kunnen doen op New-York to Vancouver.

    Jap, die vlucht had ik ook al gevonden, maar ze zijn nog steeds Oneworld spijtig genoeg.

    @daruda said:
    Is die domestic VS flight dan met United?

    Want de business van Amerikaanse maatschappijen is totaal niet te vergelijken met deze in de rest van de wereld.

    Bijvoorbeeld mijn eten op United domestic business was een zelf te bouwen hamburger:

    Idd, ik vind niet meteen iets anders dan United vluchten. Of naar Vancouver met Air Canada?

    Wat ik zoek zijn de grote vliegtuigen, langste tijd vliegen, en / of bestemmingen die anders heel duur zijn.

    Ik zag bvb st Maarten, maar uit NYC is dat nu niet meteen ver vliegen.

    Vancouver kan vanuit EWR met Air Canada 787.

  • claenen
    claenen

    @Stijn_A was iets van een 220 EUR. Je kan de taksen schatten door even in ITA matrix vlucht op te zoeken en daar te kijken wat taksen zijn.

  • LTW
    LTW

    @claenen said:
    @Stijn_A was iets van een 220 EUR. Je kan de taksen schatten door even in ITA matrix vlucht op te zoeken en daar te kijken wat taksen zijn.

    En de YQ/YR toeslag er bij tellen.

    United heeft een aantal transcontinental vluchten die worden uitgevoerd met longhaul business en first. Check zeker ook de routes die met Polaris zijn uitgerust. Wereld van verschil.

    En CX naar Star Alliance is niet meer dan een gerucht dat al jaren de ronde doet. Eerst zien en dan geloven.

  • claenen
    claenen

    @LTW met taksen bedoelde ik alle taksen hoor :)

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @claenen said:
    @Stijn_A was iets van een 220 EUR. Je kan de taksen schatten door even in ITA matrix vlucht op te zoeken en daar te kijken wat taksen zijn.

    Heb je ook een goed plan van aanpak voor het vinden van award space? Een eerste kijk voor de komende 15 dagen geeft me 0 resultaten

  • claenen
    claenen

    Dacht dat ik dat via United.com gedaan heb. Blijkbaar is het sinds begin dit jaar wel niet meer mogelijk om LH F te boeken naar Midden-Oosten. Ze vliegen enkel nog in C naar daar :s

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!