Vietnam hidden beach gems

kristof
kristof
edited maart 2018 in Bestemmingen

Ik heb vrienden die naar Hanoi en Halong Bay gaan, en ze willen er graag een strandverblijf aan koppelen in Vietnam.

Ikzelf heb enkel ervaring met de steden daar, en niet met strandverblijven dus als iemand leuke tips heeft dan hoor ik die graag. Moet niet super luxueus zijn, eerder authentiek met een leuk strand (en liefst makkelijk bereikbaar vanuit Hanoi).

Thanks

Berichten

  • Jelle
    Jelle

    wij zaten in da nang - ocean villas was wel nice. Is wel vliegen vanuit hanoi

  • Koja78
    Koja78

    IC Da Nang Sun Peninsula is wel mooi... maar.. toch opletten.. slokje zeewater binnen en dezen was ziek. Niet zo gek als je verderop in Hoi Ann het strand bekijkt waar een dijk van afvalzakken het strand aflijnde.

  • kristof
    kristof

    Was inderdaad ook ah denken om ergens in Da Nang of Hoi An iets te gaan zoeken. Is trouwens Hoi An echt zo mooi als op de pics? Of eerder toeristisch?

  • Jelle
    Jelle

    ik vond hoi an fantastisch en viel goed mee qua massa toerisme. Heel mooi. Blijft unesco natuurlijk dus loopt wel volk rond maar heb me nergens aan geërgerd. Leuke uitstap vanuit da nang

  • Koja78
    Koja78

    Ik vind het toch een toerist trap ja... en zoals ik zei.. sommige stranden in de directe buurt heel zwaar vervuild. Vergeet My Som niet te bezoeken.

  • bab
    bab

    Ik vond da nang niet zo de moeite, niet veel te zien. Hoi an wel. Maar de zee leek er me niet echt clean. Zou misschien een eindje vliegen naar Phu Quoc ofz?

  • Ivo
    Ivo

    Vietnam heeft bijna 100.000.000 inwoners. Verborgen stranden moet je wel opzoeken... Eerder in het zuiden. Paar 100km beneden Hoi An (vond ik best mooi om te verblijven).
    Je kan eens kijken bij vietnamcoracle.
    tip voor Halong Bay. Neem de 2 of 3 nachten formule, zonder haast! Met een kleine boot.
    ietsje duurder maar veel rustiger. Sommige grotere boten zijn 's avonds party-tenten en liggen bij nacht op enkele honderden meters van mekaar... (Boten in Halong Bay hebben verplichte overnachtplaatsen)

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Nieuwe InterContinental opent begin mei in Phu Quoc. Mss is dat iets?

  • kristof
    kristof
    edited maart 2018

    Ik ben geen grote IHG fan en behalve die hier in Johannesburg heb ik nog nooit in een Intercontinental verbleven (net om die reden).
    Maar het kan mss wle interessant zijn voor m'n vrienden die naar daar gaan dus ik bekijk het even.
    Thanks voor de tip

  • LTW
    LTW

    Echte beach gems op 1 hand te tellen. Kijk eens naar Six Senses Con Dao. Als dit niet binnen budget past, er zijn in die regio nog een aantal goedkopere, local opties.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!