Mozambique

Ivo
Ivo
edited februari 2018 in Algemene discussies

Heeft er iemand ervaring met rondreis Zuid-Mozambique/Maputo, eigen wagen, 2WD, komende vanuit Swaziland of Komatipoort (ZA).
Kostprijs aangepaste autoverzekering-grensovergang?
Alvast bedankt!

Berichten

  • claenen
    claenen

    Ik zou kijken bij sunnycars.nl, daar zit verzekering inbegrepen en kan je ook aanduiden of je grens wil oversteken. Al paar keer gebruikt en tevreden van. Wel nog nooit verzekering moeten gebruiken daar.

  • Ivo
    Ivo

    @ Claenen
    Heb je ervaring met grensovergang ZA-Mozambique. Kan er niets over terugvinden bij Sunnycars. Lijkt niet toegestaan, of heb ik het verkeerd?

  • kristof
    kristof

    Je kan bij de meeste verhuur bedrijven in ZA aangeven dat je de grens wil oversteken. Dit is een vij algemeen voorkomend feit. Ik gebruik (wanneer ik mijn eigen wagen niet gebruik) steeds Avis en tot op heden nog steeds geen problemen mee gehad.
    Grensposten kunnen soms wel druk zijn, en een paar uur aanschuiven is geen uitzondering.
    Wegen in Mozambique zijn zeer afwisselend. Momenteel zijn de chinezen volop de hoofdwegen aan het heraanleggen, maar dit is natuurlijk nog niet allemaal in orde. Dus op sommige plaatsen ga je effectief een 4WD nodig hebben, afhankelijk wat je precies wil bezoeken natuurlijk.

  • claenen
    claenen

    @Ivo geen ervaring met Mozambique, wel met Swaziland en Lesotho. Bij het reserveren moet je aanduiden dat je de grens over wil en dan de landen invullen. Je krijgt dan een extra papier mee.

  • kristof
    kristof

    @claenen said:
    @Ivo geen ervaring met Mozambique, wel met Swaziland en Lesotho. Bij het reserveren moet je aanduiden dat je de grens over wil en dan de landen invullen. Je krijgt dan een extra papier mee.

    Afhankelijk van het verhuur bedrijf want bij sommige moet je zelf even de T&C's bekijken om te zien of buitenland inbegrepen is.

  • claenen
    claenen

    Daarmee dat ik Sunnycars aanraadt. Je geeft aan welke landen je wil bezoeken en zij checken bij welk lokaal verhuurbedrijf dit mogelijk is. No stress en altijd vlot verlopen.

  • kristof
    kristof

    Klopt, enkel is het soms goedkoper om rechtstreeks ter plaatse te boeken. Is dus (zoals steeds) een kwestie van alles goed te vergelijken

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!