Vluchtsegment geannuleerd

Darrow
Darrow

Probleem:

Ik had 2 vluchten met A3 waarvan het tweede leg geannuleerd is. Mijn positioning flight and terugvlucht zijn echter met een andere airline en dus zit ik met 2 vluchten die waardeloos zijn geworden. Een andere vlucht boeken is ook geen optie want veel te duur .. iemand enig idee wat je rechten hieromtrent zijn? Zou Allianz dit dekken in z’n annulatieverzekering (kan dit niet meteen vinden)

Berichten

  • Antoine
    Antoine

    Ik denk dat je geen rechten hebt bij de airline. Verzekering lijkt me scterk maar kan long shot zijn.

    de enige luchthaven die dit dekt is MXP (Milaan) als ik me niet vergis. Zij verzekeren je dat je op bestemming komt ook al heb je een feeder flight bij een andere maatschappij

  • steeve321
    steeve321
    edited januari 2018

    A3 moet jouw omboeken naar de andere duurdere vlucht. Als ze dit weigeren zou ik deze vlucht zelf boeken en betalen en dit later terugvorderen via de klantenservice.

    _ _Recht op terugbetaling of een andere vlucht

    1. Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de passagiers de keuze tussen:

    a) - volledige terugbetaling van het ticket binnen zeven dagen, overeenkomstig het bepaalde in artikel 7, lid 3, tegen de prijs waarvoor het gekocht was, voor het gedeelte of de gedeelten van de reis die niet zijn gemaakt en voor het gedeelte en de gedeelten die reeds zijn gemaakt indien verder reizen in het licht van het oorspronkelijke reisplan van de passagier geen zin meer heeft, alsmede in voorkomend geval,

    • een retourvlucht naar het eerste vertrekpunt bij de eerste gelegenheid;

    b) een andere vlucht onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden naar hun eindbestemming bij de eerste gelegenheid; of

    c) een andere vlucht onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden naar hun eindbestemming, op een latere datum naar keuze van de passagier, indien er plaats beschikbaar is._ _

  • Chris
    Chris

    Je reisverzekering betaald dit MITS je "samengestelde reis" hebt meeverzekerd........ dit is aan te raden voor iedereen hier..... ik vlieg soms wel met 3 of 4 tickets over 2 dagen ergens heen. Moet er nie aan denken dat ik kosten ga maken :-)

  • LTW
    LTW

    Kan je misschien even verduidelijken wat er geannuleerd werd, datum van annulatie en wanneer de vluchten zijn gepland? Zonder concrete info, zal je weinig correcte toelichting moeten verwachten.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!