Het grote Crowne Plaza topic

Tim
Tim

Aangezien IHG bij de meesten de geprefereerde hotelgroep is, vroeg ik me af of jullie ook zo'n frustratie hebben met hun Crowne Plaza hotels.

Voor mij is het altijd moeilijk om een (betalend) verblijf in een Crowne Plaza te rechtvaardigen, omwille van het gebrek aan consistentie in kwaliteit. Als ik een HIX boek, weet ik dat ik niet veel moet verwachten (al zijn veel HIX'en beter dan CP's), als ik een IC boek, kan ik een kwalitatief hotel verwachten. Bij Crowne Plaza is het altijd hopen op het beste.

Langs de ene kant heb je fantastische hotels, zoals Crowne Plaza Barcelona Fyra Center, met champagne à volonté in de clublounge, vriendelijk personeel, upgrades,... Langs de andere kant heb je verschrikkelijke hotels zoals Crowne Plaza Antwerpen, met hopeloos verouderde kamers (zelfs de gerenoveerde), een attitude van het personeel dat eerder aan een hostel doet denken en slecht ontbijt.

Misschien is het daarom nuttig om in dit topic jullie top-Crowne Plaza's en flop-Crowne Plaza's te verzamelen, zodat we weten wat we kunnen verwachten :)

Berichten

  • Darrow
    Darrow

    Geen zin op een uitgebreide review erover te schrijven maar de CP Istanbul Florya is echt wel een topper!

    • Nieuw
    • Goedkoop
    • Groot zwembad onder de approach van IST
    • Uitgebreid ontbijt
    • Grote kamer met balkon
    • 5am check-in!
  • kristof
    kristof

    Crown Plaza Rosebank (Johannesburg) is ook één van de betere.
    Zelfs zonder status krijg je steeds een upgrade (je moet enkel IHG lid zijn), toegang tot de lounge (die is beperkt qua F&B maar doet z'n job), dikwijls vroeger check-in of latere check out,.....

    En maakt niet uit of je betalende stay hebt of er verblijft op BRG.

  • Koja78
    Koja78

    Ik vond crown plaza lax wel te pruimen aan de vooravond van een vlucht...

  • Chris
    Chris

    In China alle recent geopende: TOP (soms net een IC!)

    maar er zitten ook shitty bij. De oude in Shenyang, ben daar dus om middernacht gewoon weggegaan naar de andere CP in de stad.

  • Leo
    Leo

    @Koja78 said:
    Ik vond crown plaza lax wel te pruimen aan de vooravond van een vlucht...

    Ook vaak goedkoop te boeken, ik had er in mei 2015 een Club King voor $99... "helaas" moeten cancellen vanwege goedgekeurde BPG in Indigo San Diego.

  • Jeroen
    Jeroen

    Changi Airport uiteraard, zelfs meermaals uitgeroepen tot beste airport hotel ter wereld.

  • steeve321
    steeve321

    CP Maastricht is geen aanrader.
    Oude kamers, geen zwembad en peperduur

  • RubenH
    RubenH

    Iemand ooit in CP Brugge verbleven?

  • claenen
    claenen

    @kristof said:
    Crown Plaza Rosebank (Johannesburg) is ook één van de betere.
    Zelfs zonder status krijg je steeds een upgrade (je moet enkel IHG lid zijn), toegang tot de lounge (die is beperkt qua F&B maar doet z'n job), dikwijls vroeger check-in of latere check out,.....

    En maakt niet uit of je betalende stay hebt of er verblijft op BRG.

    Kan dit enkel beamen. Zelf 2x op BRG verbleven en altijd top service!

    Daarnaast CP Tel Aviv, waar ik upgrade naar suite kreeg op BRG. CP Vientiane is ook een goede. Zalig bad, ruime douche, welkomstcadeau en 4PM Check-out voor Spire, goede service met aan check-in verbazingwekkend goed Engels voor Laos. Enkel eten was niet top en de conciërges zijn minder in het Engels (wel eigen aan de regio)

  • gregorycop
    gregorycop

    @RubenH said:
    Iemand ooit in CP Brugge verbleven?

    Paar keer al. Zeker in orde, goed ontbijt ook en ideale ligging.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    CP Berlin Potsdamerplatz vind ik persoonlijk het beste IHG hotel in Berlijn! Ligt in tegenstelling tot de naam niet vlakbij de Potsdamer platz maar naast het voormalig Anhalter bahnhof en naast de Tempodrom en Liquidrom (super welness waarvoor CP klanten korting krijgen). In een voormalig art deco postgebouw, stijlvolle moderne inrichting. Alle kamers ( zowel standaard als club als executive suite) allemaal warm en gezellig ingericht en er is ook een kleine mooie spa met sauna en stoombad, geen zwembad. Club is mooi en klein maar vrij beknopt qua aanbod (enkel koud buffetje), ontbijt in het restaurant is wel inbegrepen in de Club-toegang en van deftige kwaliteit!

    CP Den haag ligt tussen Den haag centrum en Scheveningen en heeft heel mooie executive kamers (de andere weet ik niet), knappe grote spa met zwembad en meerdere sauna's, heel goed ontbijt!

    CP Hannover ligt niet ver van het station, heeft recent alle kamers knap gerenoveerd, heeft een kleine spa en top ontbijt!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!