Flying Blue gaat revenue vanaf 1 April 2018

Chris
Chris

Helaas.........
http://news.klm.com/en-new-flying-blue-programme/

For each euro spent, Ivory, Silver, Gold and Platinum members will receive 4, 6, 7 and 8 Miles1 respectively

Wel komen er XP's voor status, welke op zich niet echt veranderen. Dus status halen blijft circa even makkelijk/moeilijk. Ook kan je die XP's overdoen naar volgende jaar als je te veel hebt. En als goed is na 10 jaar wel for life nog. Gelukkig heb ik nog voldoende levels t/m 8ste jaar. dus moet er nog 2jr bijsparen for life in de komende 5-6 jaar.

alleen dus veeeeeeeeeeeeeel minder mijlen.
mijn vorige vlucht naar Buenos Aires bijvoorbeeld was 900 euro incl taxes. kreeg er 45000 mijlen voor (incl Plat bonus). Nieuwe schema zouden dat er circa 5000 zijn.

kortom........ waardeloos best wel.

Berichten

  • kristof
    kristof

    Gaan we meer en meer te zien krijgen dat enkel de zéér goede klanten nog voordeel uit mijlen gaan halen.
    Persoonlijk begrijp ik niet goed dat ze die loyalty programma's zo restrictief beginnen maken, het is uiteindelijk een zeer klein deel van hun clienteel die er effectief gebruik van maken.
    De meeste mensen sluiten zich wel aan, maar houden het helemaal niet in de gaten, weten niet wat ze ermee moeten doen of gebruiken veel teveel mijlen voor de aankoop van een simpele koffiezet.

    Anyway, verbaasd me niks dat AF en KLM dezelfde tour opgaan.

  • Chris
    Chris

    Hmmm. Ik lees nu op FlyerTalk dat status halen toch ook wat anders is. Als je 100XP hebt wordt je zilver maar gaat de teller naar 0XP weer. Goud is 180 XP en die moet je dan in het jaar gaan halen weer. Bij 180XP gaat er weer 180XP af en ben je goud en gaat een nieuw jaar in en moet je 300XP voor Platinum. Dan zou dat 100+180+300=580 zijn. en dan is het opeens wél veel moeilijker (circa 70% meer).

    Maar goed, niet alle details zijn er nog.

    Wel, letop, KLM heeft me op twitter geantwoord dat datum van aankoop niet uit maakt. dus koop je vlucht nu voor Mei krijg je nieuwe earnings. LEES: ik bel ze nu om dus tickets te cancellen omdat ik mijlen meerekenen in de aankoop.

  • Klingsor
    Klingsor

    Weet niet echt wat ze daar zoveel makkelijker aan vinden...
    Minder duidelijk wel!

    In het Nederlands, boek ik mjin promovlucht beter nu of beter na 1 april 2018?
    Of blijft dat gelijk?
    (Ik heb al wel wat, maar wou eigenlijk nog even doorsparen voor de vlucht van mijn leven...)

  • Jelle
    Jelle

    heb ze letterlijk 1 keer gevlogen, viel enorm tegen en daarna nooit meer. Suckt natuurlijk wel voor zij die hier alles bij sparen.

  • Chris
    Chris

    @Klingsor said:
    Weet niet echt wat ze daar zoveel makkelijker aan vinden...
    Minder duidelijk wel!

    In het Nederlands, boek ik mjin promovlucht beter nu of beter na 1 april 2018?
    Of blijft dat gelijk?
    (Ik heb al wel wat, maar wou eigenlijk nog even doorsparen voor de vlucht van mijn leven...)

    maakt niet uit. na 1 april 2018 spaar je volgens nieuwe schema. wanneer je boekt maakt niet uit.

    daarom ga ik nu dus tickets cancelen omdat ik er een aantal heb waar ik voor "om vlieg" en voor weinig mijlen ik daar geen zin in heb meer. dan vlieg ik liever gewoon de goedkoopste maatschappij direct en boeit het me niet wat het kwa mijlen is.

  • Klingsor
    Klingsor

    @Jelle said:
    heb ze letterlijk 1 keer gevlogen, viel enorm tegen en daarna nooit meer. Suckt natuurlijk wel voor zij die hier alles bij sparen.

    Wie is 'ze'? Bedoel je KLM/AF?

  • Darrow
    Darrow

    Kan je makkelijk 1:1 mijlen overzetten binnen Skyteam? Bvb Flying Blue naar China Southern?

  • Chris
    Chris

    @Darrow said:
    Kan je makkelijk 1:1 mijlen overzetten binnen Skyteam? Bvb Flying Blue naar China Southern?

    volgens mij niet. maar ik ben wel aan het kijken of ik de mijlen elders kan neerzetten. echter; dan mis je wel je status % extra natuurlijk.

  • Jelle
    Jelle

    @Klingsor said:

    @Jelle said:
    heb ze letterlijk 1 keer gevlogen, viel enorm tegen en daarna nooit meer. Suckt natuurlijk wel voor zij die hier alles bij sparen.

    Wie is 'ze'? Bedoel je KLM/AF?

    KLM, geen fan :) Enkel van hun social media

  • Koja78
    Koja78

    Binnenkort heeft het geen enkele zin meer om als particulier mijltjes te gaan sparen.

  • Klingsor
    Klingsor
    edited maart 2018

    Net een mail gekregen, mogelijk is de info er al wel langer...

    Ze zeggen op https://explorefurther.flyingblue.com wel exact hoe de omzetting zal gebeuren van oude miles naar nieuwe XP's, maar ik vind nergens hoeveel de nieuwe promovluchten gaan kosten.
    (Het komt neer op 1XP per 1000 bestaande miles, ofwel 7XP per gekwalificeerde vlucht. Je neemt mee wat voor jou beter is.)

    Zal ook wel weer (veel) meer zijn, het lijkt toch vooral een vrij zware devalueringsoefening die zo mooi mogelijk verpakt wordt, maar misschien kent of vind iemand daar details over ?

  • Chris
    Chris

    @Klingsor said:
    Ze zeggen op https://explorefurther.flyingblue.com wel exact hoe de omzetting zal gebeuren van oude miles naar nieuwe XP's, maar ik vind nergens hoeveel de nieuwe promovluchten gaan kosten.
    (Het komt neer op 1XP per 1000 bestaande miles, ofwel 7XP per gekwalificeerde vlucht. Je neemt mee wat voor jou beter is.)

    dit gaat alleen over level miles...... die XP worden.
    award miles blijven award miles. alleen, je zal er zeker op goedkope business tickets veel minder gaan krijgen. dus: devaluering.

    het is afwachten of tickets via andere SkyTeam carriers gekocht (dus niet AFKL ticket stock) of die op de oude manier crediteren. zo ja: altijd dus elders boeken. dit staat (nog) nergens duidelijk aangegeven.

  • unusualtravelblog
    unusualtravelblog

    Wie nog steeds in de running is bij FlyingBlue...

    De sweet spot momenteel om XP te verdienen is BRU-FCO-VLC... Jup, Valencia. De terugvlucht is ietwat lastiger, omdat er een layover is van 12u in Rome.. Maar waar vind je nog zo'n goedkope business class vlucht terug? Eventueel ook over te brengen aan Etihad Guest voor 300% wie interesse heeft.

    Quasi elk weekend boekbaar!

    320€ op Alitalia, €291 bij een OTA (bv http://zoek.vliegverniet.be/flights/BRU0609VLC0809b1)!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!