Ryanair, type zetels?

Ivo
Ivo

Ryanair heeft 2 soorten zetels in hun Boeing. De gewone zetels of in hun nieuwe toestellen, de "dunnere" plaatsbesparende zetels.
Voor wie rugproblemen heeft zijn deze laatste geen aanrader. Na een tijd voelen ze slecht aan. Een vlucht naar vb Israël is dan een pijnlijke ervaring.
Het lukt me niet om vooraf te achterhalen wat me te wachten staat.
Ook niet met de vluchtnummer in te geven op Seatguru.
Vorige week een harde zetel naar Rabat. Een zachte op de terugweg...
Iemand een infotip?

Berichten

  • Darrow
    Darrow

    Een andere maatschappij boeken.

  • Ivo
    Ivo

    Iemand op de hoogte van betere infobron 'seat reviews' dan bij Seatguru?
    Hun Seat Map Advice per vluchtnr, geeft nmm niet altijd correcte gegevens...

  • michelvst
    michelvst

    Door de manier waarop Ryanair hun Boeings roteert is dat helaas vooraf bijna niet te voorspellen. Voor hen is dat namelijk gewoon 1 vliegtuigtype, en de ene is gewoon al wat nieuwer dan de andere...

  • Ivo
    Ivo

    @michelvst said:
    Door de manier waarop Ryanair hun Boeings roteert is dat helaas vooraf bijna niet te voorspellen. Voor hen is dat namelijk gewoon 1 vliegtuigtype, en de ene is gewoon al wat nieuwer dan de andere...

    Klopt Michel, een bepaald (oudere 737-800) type in heenvlucht en ander (nieuwe 737-800) type in terugvlucht. Ik heb wel nog niet ontdekt hoe je de vluchtnr en het individuele vliegtuignr eventueel kan linken (indien daar al een verband tussen bestaat...?)

  • Chris
    Chris

    @michelvst said:
    Door de manier waarop Ryanair hun Boeings roteert is dat helaas vooraf bijna niet te voorspellen. Voor hen is dat namelijk gewoon 1 vliegtuigtype, en de ene is gewoon al wat nieuwer dan de andere...

    idd onderdeel van business model. 1 type vliegtuig. 1 type piloot. iedereen kan alles vliegen.

  • fbruno
    fbruno

    Ik ben wel fan van de nieuwe zetels, ze zitten niet slecht (voor 2h) en hebben ook meer beenruimte.
    Ook meer ruimte voor de handbagage door de nieuwere bagagerekken.

    Ze hebben trouwens ook enkele toestellen met de nieuwe zetels, maar een oud type vliegtuig (dus geen blauwe lichten in het plafond en geen grotere bagagerekken).

    Net voor vertrek kun je achter het type toestel komen door het registratienummer van de (inkomende) vlucht op flightradar24 op te zoeken. EI-DXX en EI-EXX zijn 99% zeker oude, vanaf ergens in EI-FXX zijn het nieuwere. Op voorhand onmogelijk erachter te komen idd.

  • Ivo
    Ivo

    @fbruno said:
    Ik ben wel fan van de nieuwe zetels, ze zitten niet slecht (voor 2h) en hebben ook meer beenruimte.
    Ook meer ruimte voor de handbagage door de nieuwere bagagerekken.

    Ze hebben trouwens ook enkele toestellen met de nieuwe zetels, maar een oud type vliegtuig (dus geen blauwe lichten in het plafond en geen grotere bagagerekken).

    Net voor vertrek kun je achter het type toestel komen door het registratienummer van de (inkomende) vlucht op flightradar24 op te zoeken. EI-DXX en EI-EXX zijn 99% zeker oude, vanaf ergens in EI-FXX zijn het nieuwere. Op voorhand onmogelijk erachter te komen idd.

    Fbruno.
    Bedankt voor tip "flightradar 24" in combinatie met registratienr.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!