DJI Spark

kristof
kristof

Iemand ervaring hiermee?
Zo ja, enige feedback?

Ik ben van plan om er één aan te schaffen. De kwaliteit van de camera is dan wel minder goed dan andere DJI wanneer het aankomt op video footage en dergelijke, maar voor mezelf (iemand die het verschil niet kent tussen HD en 4K) en de aantal keren dat ik het zou gebruiken denk ik dat dit instap model goed genoeg moet zijn.

Tagged:

Berichten

  • Klaas
    Klaas

    Met de Spark heb ik helaas geen ervaring, wel met de Phantom reeks - ik volg het hele gebeuren wel. De Spark vind ik zelf een no-go. Zonder extra remote is hij mijn inziens onbruikbaar (dus 150 Euro extra). De kwaliteit is wel oké, maar niet genoeg om de prijs te verantwoorden. Erger nog is de gimbal die een stuk minder is dan die van de Mavic, waardoor je het gevoel krijgt dat alles er amateuristisch uitziet. Ik zou even doorsparen en voor de Mavic gaan. Nog steeds compact genoeg om overal mee naartoe te nemen en die kan gewoon wel alles fenomenaal.

  • kristof
    kristof

    @Klaas said:
    Zonder extra remote is hij mijn inziens onbruikbaar (dus 150 Euro extra). De kwaliteit is wel oké, maar niet genoeg om de prijs te verantwoorden. Erger nog is de gimbal die een stuk minder is dan die van de Mavic, waardoor je het gevoel krijgt dat alles er amateuristisch uitziet. Ik zou even doorsparen en voor de Mavic gaan. Nog steeds compact genoeg om overal mee naartoe te nemen en die kan gewoon wel alles fenomenaal.

    Dat is idd de keuze die ik wil maken. Spark is idd enkel met remote nuttig. Maar ik ben niet echt voor video's dus is mn vraag eerder, is de Spark met remote goed genoeg om wat fun pictures te nemen?

  • Darrow
    Darrow

    Ook een Mavic fan hier, hou er wel rekening mee dat drones bijna nergens welkom zijn..

  • kristof
    kristof

    @Darrow said:
    Ook een Mavic fan hier, hou er wel rekening mee dat drones bijna nergens welkom zijn..

    This is Africa, I'll be fine :wink: Ben trouwens meer van plan het te gebruiken in afgelegen plaatsen om pics te nemen van game lodges en beach resorts, dus weinig controle veronderstel ik. T'is niet dat ik op de Meir hem id lucht ga sturen

  • kristof
    kristof

    @Klaas said:
    Met de Spark heb ik helaas geen ervaring, wel met de Phantom reeks - ik volg het hele gebeuren wel. De Spark vind ik zelf een no-go. Zonder extra remote is hij mijn inziens onbruikbaar (dus 150 Euro extra). De kwaliteit is wel oké, maar niet genoeg om de prijs te verantwoorden. Erger nog is de gimbal die een stuk minder is dan die van de Mavic, waardoor je het gevoel krijgt dat alles er amateuristisch uitziet. Ik zou even doorsparen en voor de Mavic gaan. Nog steeds compact genoeg om overal mee naartoe te nemen en die kan gewoon wel alles fenomenaal.

    Heb me dit weekend een Mavic aangeschaft. Nog niet de kans gehad om mee te vliegen maar hopelijk komt dit snel deze week.
    Volgende week al eens testen op vakantie.

  • Darrow
    Darrow

    Wees voorzichtig, hij hangt snel in de bomen :p

  • kristof
    kristof

    @Darrow said:
    Wees voorzichtig, hij hangt snel in de bomen :p

    Thanks, zal het onthouden. Kga nog effe van diene sport mode afblijven denk ik

  • Klaas
    Klaas
    edited november 2017

    @kristof said:

    @Klaas said:
    Met de Spark heb ik helaas geen ervaring, wel met de Phantom reeks - ik volg het hele gebeuren wel. De Spark vind ik zelf een no-go. Zonder extra remote is hij mijn inziens onbruikbaar (dus 150 Euro extra). De kwaliteit is wel oké, maar niet genoeg om de prijs te verantwoorden. Erger nog is de gimbal die een stuk minder is dan die van de Mavic, waardoor je het gevoel krijgt dat alles er amateuristisch uitziet. Ik zou even doorsparen en voor de Mavic gaan. Nog steeds compact genoeg om overal mee naartoe te nemen en die kan gewoon wel alles fenomenaal.

    Heb me dit weekend een Mavic aangeschaft. Nog niet de kans gehad om mee te vliegen maar hopelijk komt dit snel deze week.
    Volgende week al eens testen op vakantie.

    Zo, veel plezier ermee. Best wel even checken wat kan en niet kan, voor de meeste landen is dat snel opgezocht. Deze zomer had ik bijvoorbeeld ontdekt dat Ecuador een importtax vraagt van +/- 600 Euro, gaat echt nergens over, maar mijn Phantom kon ik dus thuis laten. Vietnam was daarentegen geen probleem. Ging gewoon altijd mee als handbagage.

  • kristof
    kristof

    @Klaas said:

    Zo, veel plezier ermee. Best wel even checken wat kan en niet kan, voor de meeste landen is dat snel opgezocht. Deze zomer had ik bijvoorbeeld ontdekt dat Ecuador een importtax vraagt van +/- 600 Euro, gaat echt nergens over, maar mijn Phantom kon ik dus thuis laten. Vietnam was daarentegen geen probleem. Ging gewoon altijd mee als handbagage.

    Mja, er is idd soms wel wat gedoe om hem mee te brengen maar hier in Afrika is dat dikwijls wel onderling te regelen.

  • kristof
    kristof

    Propere video trouwens @Klaas

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!