Hoe goedkoop overnachten in New York?

bab
bab

Ik ga begin april voor 5 nachten naar New York met 1 of 2 vrienden. Na even te zoeken naar accommodaties ben ik toch erg geschrokken van de prijzen. Hebben jullie tips om goedkope(re) overnachtingen te versieren in New York? Zou ik best nog wachten of zo vroeg mogelijk iets boeken voor 3? Ben te tevreden met basic, wel liefst op Manhattan.

Berichten

  • doddel
    doddel

    net over het water in Brooklyn heb je veel goedkopere (en leuke) buurten, en je staat zo met de subway in Manhattan

    Manhattan en goedkoop? hmm...

  • mgo72
    mgo72
    edited oktober 2017

    Of je boekt een puntenpakket bij een IHG hotel bij en hoopt die dubbel te krijgen :-)

  • Jelle
    Jelle

    @mgo72 said:
    Of je boekt een puntenpakket bij een IHG hotel bij en hoopt die dubbel te krijgen :-)

    +1 :)

  • claenen
    claenen

    @mgo72 said:
    Of je boekt een puntenpakket bij een IHG hotel bij en hoopt die dubbel te krijgen :-)

    Maar die zijn net duurder...
    Ik zou ook uitkijken naar Brooklyn. Leuke hotels vlakbij metro voor 90USD zijn geen uitzondering. Aloft, Indigo...

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @mgo72 said:
    Of je boekt een puntenpakket bij een IHG hotel bij en hoopt die dubbel te krijgen :-)

    Waarom zou je die dubbel krijgen?

  • claenen
    claenen

    @Stijn_A said:

    @mgo72 said:
    Of je boekt een puntenpakket bij een IHG hotel bij en hoopt die dubbel te krijgen :-)

    Waarom zou je die dubbel krijgen?

    Bonus point package dient als qualifying te posten. Meestal gebeurt dit niet en moet je dus points claimen. Die wirfne dan vaak extra gestort ipv de non-qualifying te vervangen.

  • daruda
    daruda

    laatste 5 stays bij mij zijn de bonus points altijd mooi meegepost.

  • kristof
    kristof

    Tip vd dag: zorg dat je altijd vrienden hebt wonen in Manhattan die een logeerkamer hebben. Kost je een etentje waar je zelf ook nog iets aan hebt :wink:

  • Jeroen
    Jeroen

    Jep! 1 keer couchsurfen en ik heb nu mijn vaste slaappek op Wall Street :)

  • vkpeter
    vkpeter

    Heeft iemand tips voor tijdens Halloween in New York?

  • bab
    bab

    @Jeroen said:
    Jep! 1 keer couchsurfen en ik heb nu mijn vaste slaappek op Wall Street :)

    Ik ga eens couchsurfen uitproberen, Bedankt voor de tip :)

    Tips om makkelijk een host te vinden toevallig?

  • kristof
    kristof

    @bab said:

    Tips om makkelijk een host te vinden toevallig?

    Gewoon wat flapperen met een pakje 100 dollar biljetten op 5th Ave en dr zal zeker wel een ziel zich geroepen voelen om je te hosten :wink:

  • Jeroen
    Jeroen

    Met meer dan 2 personen zou ik het niet proberen, gaat moeilijk worden dan. Tip is vooral om een volledig ingevuld profiel te hebben, gepersonaliseerde requests te sturen en veel geduld te hebben. Zoek ook naar hosts met veel recommendations. En heel veel requests sturen, al is dat sinds kort wat moeilijker gemaakt (je moet zelf hosten om ongelimiteerd requests te sturen).

    Of wat flapperen met geld ja ;)

  • vkpeter
    vkpeter

    Als je met Halloween in NY bent:
    Bij Ricky’s geven ze de dag zelf nog 75% korting op verkleedkleren. Als je naar de parade aan 6th gaat kijken, probeer er iets voor 7pm te zijn aan een plaats met WiFi/eten/drinken.

  • hamster
    hamster

    Brooklyn (Williamsburg) is the place to be/stay. Heel leuke sfeer, veel toffe plekjes om iets te drinken of te eten. Zoek het maar eens op met de zoekterm “hipster”. Er zijn zo goed als geen hotels, wat goed is. Ik verbleef er via Airbnb aan €80.

  • peter_vh
    peter_vh

    Vraag die wss in verschillende topics thuishoort :

    • heb enkele maanden geleden IC NY geboekt met rewards punten voor 60.000 punten/nacht.
    • momenteel staan de kamers bij IC NY aan 70.000 punten

    Wat doe ik best :

    • boeking aanhouden
    • boeking annuleren en boeken aan momenteel voor $371 voor 3p ?

    Alvast bedankt.

    mvg.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Zou je 371 usd - eventuele cashback willen betalen voor 60k IHG punten - x aantal punten die je zou verdienen?

    Ben je van plan om status te behalen bij IHG?

  • Jeroen
    Jeroen

    70K? Damn, dacht dat 60 tegenwoordig het hoogste was. Wat een devaluatie van de punten op die manier...

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Ik heb daar geslapen in april. Vond het de punten niet waard, dan is IC Amsterdam veel specialer.
    Heb geen status, maar kreeg in NYC toch een corner room in een volboekt hotel (paasweekend)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!