Doenbaar of niet? ( BRU-OSL-ARN-HKG-ARN-OSL-BRU )

Ulker32
Ulker32

Ben wat een mileage run aan het plannen doordat ik dit jaar nu echt wel Aegean Gold wil worden.

Doordat ik nog 24 jaar jong ben, kan ik nog bij Sas youth flights boeken, die in klasse O boeken ( 100% bij A3 ).

Ik had dit wat kunnen plannen

17/11 - BRU-OSL ( SN, A, geen mijlen, enkel loops ) 1510-1710
18/11 - OSL-ARN-HKG ( SK, O, 100% A3 5710m ) 0930-0710+1
19/11 - HKG-ARN-OSL (SK, O, 100% A3 5710m ) 0910-13:40
19/11 - OSL-BRU ( SN, A, geen mijlen, enkel loops ) 1755-1955

Vrijdag avond vertrekken, zondag avond thuis.

Vlucht 1 SN= €30
Vlucht Sas = €262
Vlucht 2 SN = €56

In totaal zou dit €348 kosten voor 11420 mijlen ( 3.05CPM ). De SN vluchten eventueel op loops wat ik toch zogoed als niet zou kunnen gebruiken denk ik.

Enige vragen dat ik wel nog had waar misschien een paar me nog mee kunnen helpen.

  1. Een nachtje wakker blijven in Oslo doenbaar? Ik ga geen bagage meenemen, enkel een rugzak met laptop en ipad mee. Moet dus van vrijdag avond vanaf 1710 tot zaterdag ochtend overbruggen.

  2. Ik kom aan in HKG om 0710, de vlucht vertrekt terug om 0910. Ik ga ervan uit dat dit dezelfde vliegtuig is, dus ik geen schrik moet hebben voor vertraging?

Is het doenbaar in HKG om terug ingecheckt te zijn op tijd? Moet ik douane 2 keer passeren?

Berichten

  • flrvt
    flrvt

    Heb je al eens gekeken of je dit niet geticket krijgt op 1 ticket? SAS vliegt ook op BRU, en je kan ook Youth fares vanuit BRU boeken. Als je die niet online vindt kan je altijd chatten of bellen met SAS om te kijken wat er mogelijk is.

    Waarom wil je per se zoveel mijlen verdienen op korte tijd? Heb je niet genoeg tijd om het wat rustiger aan te doen? Het is veel aangenamer als je ook van de reis kan genieten door een paar dagen te verblijven op je bestemming. Dit gaat natuurlijk enkel als je genoeg verlof hebt.

    Om op je vragen te antwoorden:
    1) Doe je dat alsjeblieft niet aan... Uiteraard is dat mogelijk als je de zwerver wilt uithangen, maar echt aan te raden is het niet. Ik heb ook al een paar nachtelijke lay-overs gehad in OSL en ik boek daar altijd de Radisson Blu. TIP: als je een "vriend" hebt die bij Carlson werkt, dan betaal je maar 80 euro incl. ontbijt, en het buffet is daar super!!

    2) Lijkt me perfect mogelijk. Vertraging is idd geen issue hier.
    Ik ken HKG niet zo goed maar ik denk dat je gewoon airside kan blijven.

    Maar dus, je kan het zo (on)aangenaam maken als je wil. Als ik jou was zou ik toch een beetje comfort inbouwen, je zit al lang genoeg in coach. Tenzij je natuurlijk een fan bent van hardcare mileage runnen... :)

  • mgo72
    mgo72

    Ik wil dit jaar ook gaan A3. Dus ben altijd wel benieuwd naar uw plannen :-)

  • bodemvisser
    bodemvisser

    Ik zou zeggen, doen! Geen hotel pakken, wakker blijven en de nachtelijke activiteiten bekijken op Oslo luchthaven. Zo krijg je een totaal ander beeld van wat je gewoon bent. Ik heb dit al een aantal keren gedaan en er nog geen spijt van gehad.Twee jaar geleden heb ik BRU MXP ADD JNB DXB BKK achter elkaar gevlogen en heb er van genoten.
    Ik zou gaan voor de hardcore versie, maar dat is je eigen keuze.
    VB voor die hotelkosten kun je weer een andere mini mileagerun doen in Europa met A3. Uiteraard zou ik enkel reizen met handbagage, dit doe ik in 90% van mijn reizen.

  • claenen
    claenen

    @bodemvisser said:
    Ik zou zeggen, doen! Geen hotel pakken, wakker blijven en de nachtelijke activiteiten bekijken op Oslo luchthaven. Zo krijg je een totaal ander beeld van wat je gewoon bent. Ik heb dit al een aantal keren gedaan en er nog geen spijt van gehad.Twee jaar geleden heb ik BRU MXP ADD JNB DXB BKK achter elkaar gevlogen en heb er van genoten.
    Ik zou gaan voor de hardcore versie, maar dat is je eigen keuze.
    VB voor die hotelkosten kun je weer een andere mini mileagerun doen in Europa met A3. Uiteraard zou ik enkel reizen met handbagage, dit doe ik in 90% van mijn reizen.

    Ooit eens 8u overdag op luchthaven in Oslo gebleven. Is echt leuk... voor 5min... is niets te doen, laat staan dat er ‘s nachts iets te doen is. Ga beter voor een goede nachtrust in Park Inn of Radisson vlak aan luchthaven.

  • Dima
    Dima

    Wel een beetje zonde om helemaal tot in HKG te vliegen en nog eens niet een paar dagen te blijven...

  • Ulker32
    Ulker32

    De reden dat ik alles direct wou doen is omdat ik tegenwoordig zeer weinig tijd heb. En vlieg steeds meer met Brussels Airlines hier in Europa dus *G zou handig geweest zijn.

    Bij nader inzien ga ik toch een beetje langer wachten en als ik met Sas naar bv HKG vlieg, om er toch minstens een paar dagen te blijven

  • RubenH
    RubenH

    @claenen said:

    @bodemvisser said:
    Ik zou zeggen, doen! Geen hotel pakken, wakker blijven en de nachtelijke activiteiten bekijken op Oslo luchthaven. Zo krijg je een totaal ander beeld van wat je gewoon bent. Ik heb dit al een aantal keren gedaan en er nog geen spijt van gehad.Twee jaar geleden heb ik BRU MXP ADD JNB DXB BKK achter elkaar gevlogen en heb er van genoten.
    Ik zou gaan voor de hardcore versie, maar dat is je eigen keuze.
    VB voor die hotelkosten kun je weer een andere mini mileagerun doen in Europa met A3. Uiteraard zou ik enkel reizen met handbagage, dit doe ik in 90% van mijn reizen.

    Ooit eens 8u overdag op luchthaven in Oslo gebleven. Is echt leuk... voor 5min... is niets te doen, laat staan dat er ‘s nachts iets te doen is. Ga beter voor een goede nachtrust in Park Inn of Radisson vlak aan luchthaven.

    En immens duur als je iets wil eten/drinken.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!