Milieusticker Duitsland - (Umwelt zone)

Chrismeister
Chrismeister
edited november 2015 in Reiservaringen

Ik heb gisteren en vandaag Düsseldorf binnen en buiten gereden zonder Umwelt of eco sticker. Ik dacht dat ik die aan de ingang van de stad zou kunnen kopen (zoals een péage). Niet dus.

Kan ik nu een boete krijgen adhv nummerplaatregistratie of gebeurt er geen cameracontrole?

Edit: ik lees net op enkele internet foto enkel boetes op heterdaad en je kan je er nog uitpraten als je buitenlander bent door in het engels beginnen te praten. Geen cameracontrole lees ik ook. Als je parkeert zonder sticker best in parkeergarage want daar controleren ze niet.

En boete zou €40-€80 zijn indien geen sticker. Een sticker zelf kost €6-€15 afh van verdeler.

Berichten

  • flrvt
    flrvt

    Ik ben al meermaals naar Düsseldorf gegaan, op straat geparkeerd, en nooit erg gehad in het kopen van die sticker. Ook nog nooit een boete gehad.

    Ik denk niet dat ze daar hevig op controleren, maar misschien toch maar eens zo'n sticker aanschaffen :p

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Ben ook 2 weken geleden naar Dusseldorf geweest. Geprobeerd om een sticker te kopen aan een tankstation op autostrade maar dat kon daar niet.Dus maar Dusseldorf zo binnen gereden. Heb toch maar wijselijk in ondergrondse garage geparkeerd. Geen controle gehad. Op straat parkeren zonder sticker lijkt me toch een risico. Sticker is gelinkt aan je auto dus geldig zolang je met die auto rijdt. Dus duur is het niet.
    Moet je nu vanf 2016 ook tol betalen op duitse snelwegen of is dat afgevoerd?

  • XMAN
    XMAN
    edited november 2015

    al verschillende malen in Dusseldorf op straat gestaan, nog nooit een boete gekregen. Volgens mij is Dusseldorf ook een stad waar de milieusticker niet vereist is.

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Dusseldorf is wel degelijk een umwelt stad, dat staat op de autosnelweg aangegeven dat je de Umwelt zone binnenrijdt.

  • MichelK
    MichelK

    De sticker is inderdaad verplicht in Dusseldorf.
    Je kan deze aankopen in een Dekra keuring station.
    Als je even googled vindt je wel een station onderweg naar Dusseldorf.
    Je moet enkel de papieren van je wagen tonen en kost 10-15 euro ofzo.
    Sticker is onbeperkt geldig maar is wel op nummerplaat.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Wat zijn de gevolgen als je de sticker niet hebt? Welk bedrag bedraagt de boete?

  • Dima
    Dima

    Die sticker is dan in heel Duitsland geldig zeker?
    En ben je verplicht om die effectief aan je vorruit te plakken of kun je het er gewoon in een doorzichtig hoesje steken bv?

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Sticker is heel het leven lang geldig en is gebonden aan wagen adhv nummerplaat. Op de sticker staat nummerplaat (of een deel ervan kan ook, niet zeker). Sticker is geldig in volledig Duitsland en verplicht in vele grote steden.

  • wimbor
    wimbor

    Ik ben intussen aan de derde wagen toe met een sticker.

    Eerste keer sticker gekocht online via https://www.umwelt-plakette.de, omdat dat zowat de makkelijkste oplossing was vanuit het buitenland op dat moment. Kost alleen een arm en een been.

    Tweede keer gewoon naar de eerste de beste Duitse dealer geweest van mijn wagen, en gratis gekregen.

    Derde keer door een andere dealer verwezen naar een erkend keuringsstation 500m verder en voor een paar euro gekocht na controle van het inschrijvingsbewijs.

    Maar het is nu ook in ons land via de VAB verkrijgbaar: http://webshop.vab.be/nl/milieuvignet-duitsland

  • Morten
    Morten

    Die moet in weze op de ruit gekleefd worden onderaan aan de passagierszijde. Nadeel is dat bij vervangen van voorruit, je dan een nieuwe sticker moet kopen. Steek hem zeker niet in een plastic hoes, daar doet de politie moeilijk over, maar ik had die op mijn vorige firmawagen met een stukje tape vastgekleefd en nooit problemen mee gehad.

    De sticker is inderdaad over heel Duitsland geldig en enkel verplicht om steden binnen te rijden. Steden zoals Aken, Essen, Frankfurt, Keulen zijn veel strenger dan Dusseldorf. In Dusseldorf kan je best niet zonder sticker parkeren aan de openbare parkings zoals Rheinufer of op de Königsallee. Verder weinig problemen gehad. In sommige steden zijn er zones die "umwelt zone frei" zijn, daar heb je geen sticker voor nodig. Messehalle in Keulen is zo eentje. Je kan dat opzoeken op de site.

  • Koja78
    Koja78

    Moet binnenkort naar D. Zal pogen daar een Merc dealer te vinden .. eens zien of ik één krijg

  • Jeroen
    Jeroen

    Mijn ervaring: op de dag dat ik van Berlijn terug naar België verhuisde had mijn vader geen sticker en parkeerde hij in het centrum. De volgende ochtend zat er een parkeerticket onder de ruitenwisser met opgeschreven dat we geen sticker hadden. Sindsdien niks meer van gehoord, vermoed ook niet dat dit nog zal gebeuren (was 1 november).

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!