One World

Hans72
Hans72

Vraagje: heb in juni heen en weer gevlogen met Cathay van Frankfurt naar HK, zou graag nog ergens mijn miles claimen.
Marco Polo club kost me 100 dolllar om in te schrijven, ik probeer status te halen via Star Alliance, dus dat lijkt me geen optie.
Via BA mag het niet meer omdat ik erna pas geregistreerd heb en zelfde verhaal bij Asia Miles.

Kent iemand nog een programma dat wat flexibeler is?

Thx!

Berichten

  • Tim
    Tim

    Kan je ze niet bij Miles & More claimen? Cathay and Lufthansa hebben een partnership met o.a. mijlen verdienen in elkaars programma.

  • Matt
    Matt

    Kijk ook nog even naar Alaska miles, laatst met een retroclaim nog geluk gehad dat ze 100% crediten ipv 25. Zijn wel de boarding passes voor benodigd volgens mij.

  • Hans72
    Hans72

    @Tim said:
    Kan je ze niet bij Miles & More claimen? Cathay and Lufthansa hebben een partnership met o.a. mijlen verdienen in elkaars programma.

    Thx Tim, raar dat ik dit over het hoofd zag. Meeste programma's laten niks toe vooraleer de datum van inschrijving, maar heb mij destijds (zonder succes) proberen inschrijven voor één van de Brussels Airlines bankkaarten, dus dit zou normaal gezien moeten lukken. Alles per post verstuurd.

    Keep you posted.

  • LTW
    LTW

    Was mij ontgaan dat M&M een partnership heeft afgesloten met CX, bedankt voor de info!

    Ik heb het daarom even nagekeken en gezien dat slechts een (zeer) beperkt aantal routes earning zijn, mn diegenen waarop een nieuwe codeshare met LH zal bestaan:
    _You can earn award miles on the following flights:

    Hong Kong - Auckland, New Zealand in both directions
    Hong Kong - Cairns, Australia in both directions
    Hong Kong - Melbourne, Australia in both directions
    Hong Kong - Sydney, Australia in both directions_

    Ik vrees dus dat dit ook geen optie is.

    Ik zou zeker de eerdere suggestie ter harte nemen en het bij Alaska proberen. MP is een ideaal programma om "restvluchten" te droppen. SQ is bijv hun laatst nieuwe partner. Als niet VS/Canada inwoner moet je wel rekening houden met een aantal quircks. Heel veel redempties zijn enkel mogelijk op routes die naar of via de USA lopen (oa EK bijv). Voor CX is EU-SEA mogelijk maar enkel tot HKG, iedere andere bestemming wordt dan nog apart verrekend vanuit HKG.

    Neemt niet weg dat dit een bijzonder goed FFP is. Ik heb na een jaar of 2,5 toch ruim 120k mijlen verzameld door alles wat geen OW of *A was op AS MP te zetten. AS geeft ook status matches maar dan moet je wel status op een Noord-Amerikaanse carrier hebben.

  • Hans72
    Hans72

    @LTW said:
    Was mij ontgaan dat M&M een partnership heeft afgesloten met CX, bedankt voor de info!

    Ik heb het daarom even nagekeken en gezien dat slechts een (zeer) beperkt aantal routes earning zijn, mn diegenen waarop een nieuwe codeshare met LH zal bestaan:
    _You can earn award miles on the following flights:

    Hong Kong - Auckland, New Zealand in both directions
    Hong Kong - Cairns, Australia in both directions
    Hong Kong - Melbourne, Australia in both directions
    Hong Kong - Sydney, Australia in both directions_

    Ik vrees dus dat dit ook geen optie is.

    Ik zou zeker de eerdere suggestie ter harte nemen en het bij Alaska proberen. MP is een ideaal programma om "restvluchten" te droppen. SQ is bijv hun laatst nieuwe partner. Als niet VS/Canada inwoner moet je wel rekening houden met een aantal quircks. Heel veel redempties zijn enkel mogelijk op routes die naar of via de USA lopen (oa EK bijv). Voor CX is EU-SEA mogelijk maar enkel tot HKG, iedere andere bestemming wordt dan nog apart verrekend vanuit HKG.

    Neemt niet weg dat dit een bijzonder goed FFP is. Ik heb na een jaar of 2,5 toch ruim 120k mijlen verzameld door alles wat geen OW of *A was op AS MP te zetten. AS geeft ook status matches maar dan moet je wel status op een Noord-Amerikaanse carrier hebben.

    Hey,

    thx om mij te informeren. Je moet jammer genoeg al lid zijn van het ffp wanneer je vliegt, dat was bij mij jammer genoeg niet het geval. Ze zijn qua timing wel flexibel, je kan tot 6-9 maanden erna nog crediteren.

    Dus voor mij eindigt de zoektocht hier, miles in het water gegooid jammer genoeg door te weinig kennis. Miles and more heeft jouw stelling ook bevestigd, had het ook op de website kunnen vinden.

    Alvast bedankt!

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Hier ook een vraagje ivm Oneworld / Qatar Privilege Club.

    Mijn vriendin komt nog 6 Qpoints te kort om Gold te worden.. Hoe kan ze die het goedkoopst / makkelijk verkrijgen? Een retourtje Londen met BA oid? Mensen die hier reeds ervaring mee hebben?

    Ze werd silver in April na een retourtje AKL in J. In november verdienen we nog eens 130 qpoints met een retourtje NRT, ook in J. En ondertussen heeft ze 16qpoints verdiend met een retourtje madrid met Iberia.

    Also, als ze Gold wordt in November, hoe lang is die status dan geldig?

    Many thanks!

  • zolexxi
    zolexxi
    edited oktober 2017

    @Stijn_A said:
    Hier ook een vraagje ivm Oneworld / Qatar Privilege Club.

    Mijn vriendin komt nog 6 Qpoints te kort om Gold te worden.. Hoe kan ze die het goedkoopst / makkelijk verkrijgen? Een retourtje Londen met BA oid? Mensen die hier reeds ervaring mee hebben?

    Ze werd silver in April na een retourtje AKL in J. In november verdienen we nog eens 130 qpoints met een retourtje NRT, ook in J. En ondertussen heeft ze 16qpoints verdiend met een retourtje madrid met Iberia.

    Also, als ze Gold wordt in November, hoe lang is die status dan geldig?

    Many thanks!

    Met Iberia naar Madrid of BA naar London zijn inderdaad de goedkoopste OW opties vanuit Brussel. Maar je zou ook met Finnair een cityctrip naar Helsinki kunnen overwegen (wel al meteen stuk duurder).

    Bij Privilige Club zijn de statussen geldig voor een jaar dus tot November 2018 in het geval van uw vriendin.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!