Mexico City airport & Nicaragua tips

bab
bab

Binnenkort vlieg ik naar Nicaragua (Aeromexico error fare) voor een weekje. In het heengaan heb ik een tussenstop van 11 uur in Mexico. Iemand ervaring met deze luchthaven? Ik zou graag naar het centrum gaan, is dit zo maar mogelijk in Mexico?

bij het terugkomen heb ik maar 1.5 uur, maar ik heb gelezen dat je je bagage moet oppikken en opnieuw inchecken zelfs als je transit? of alleszins terug door customs en paspoortcontrole, erg vreemd en 1.5 uur zal dan wel krap zijn.

Voorts wou ik nog vragen of mensen tips hebben voor Nicaragua? verblijf er maar 6 dagen dus het zal wat kiezen worden. Alle info welkom!!

Berichten

  • Gigi2m02
    Gigi2m02
    edited augustus 2017

    Ben een tijdje geleden met KLM naar Mexico gevlogen. Belangrijk om weten is dat je met KLM / AeroMexico toekomt in Terminal 2.
    De metrolijn die verbonden met de luchthaven is echter in Terminal 1, dus je moet tussen de twee terminals verplaatsen met een typische skytrain (gratis met boarding pass) of bus (tegen betaling) om aan die metro te raken.

    Alternatief is wandelen naar het metrostation Pantitlan aan de oostelijke kant van de luchthaven. Duurt ongeveer een 15-20 minuten, maar natuurlijk niet echt evident als je grote bagage mee hebt.
    Zelf vond ik het zeker niet gevaarlijk, al moet je in metro zoals altijd goed voor je spullen zorgen. Persoonlijk vond ik het erg leuk om al na 15 minuten meteen ondergedompeld te worden in hoe Mexico écht is: drukte, street vendors, ... Aan de ingang van metro station staat het vol van de kraampjes, dus meteen toekomen en taco's naar binnenspelen voor enkele peso's <3

    Hou er wel rekening mee dat je genoeg tijd inrekent voor alles. Mexico is huge. De luchthaven is huge en het gaat toch allemaal zo rap niet als bij ons in Europa. Dus zelfs moest je enkel met handluggage gaan (trekzak 30-40l bv), onderschat niet hoeveel tijd je nodig hebt om aan van metro tot gate te raken.

    Ik heb 3 trips met AM staan en ga toch iedere keer terug het stad in :) Of een taxi van centrum naar luchthaven sneller is betwijfel ik ten zeerste. De bus pakken om met te verplaatsen heb ik eens geprobeerd puur voor de ervaring en is met al zijn stops bijna trager dan te voet ;-)

  • bab
    bab

    @Gigi2m02 bedankt voor de info! komt zeker goed van pas :)
    Wat vond je van Aeromexico? weet niet echt wat ik er van moet verwachten

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @bab Ik vloog met KLM toen. AM moet ik ook nog vliegen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!