N26 krediet kaart

melsenm
melsenm

Tijdens mijn recente betalingen met mijn N26 kaart in Japan merk ik dat de betalingen er enkele dagen nadien voor een tweede keer instaan. Waarvan 1 met een blauw icoon (bolletje).
Dat blauw icoontje is waarschijnlijk dat de betaling nog in uitvoering is. Maar ik vraag me af waarom die er dan twee keer in komt te staan na enkele dagen en dus ook twee maal van mijn resterend saldo wordt afgetrokken.
Nog iemand dit voorgehad?

Met de betalingen van revolut heb ik dit trouwens niet voor.

Berichten

  • deesistim
    deesistim

    Ik had dat ook.
    Blauwe transactie: geschatte waarde van de betaling (wisselkoers etc)
    andere transactie: effectieve waarde van de transactie.

    Ik zie ze nu de waarde van die blauwe transacties terug bij mijn rekening in plus komen

  • Jelle
    Jelle

    ja had ik ook voor in Japan met n26. Gebeld met klantendienst, is normaal dat het er 2 keer af gaat. Typisch in Japan zei hij. Na 2 weken had ik alles weer terug, geen zorgen.

  • melsenm
    melsenm

    Inderdaad. Ik had ook al een bericht gestuurd naar de klantendienst en kreeg dit als antwoord:

    Unfortunately, in Japan is common to happen that.

    The transaction is an authorization (reservation) made by the merchant. We cannot cancel or >reverse an authorization. The authorized amount will return automatically to your account latest >after 10 days. After receiving the notification of reversal in your app, it will take an additional day >until your account balance is adjusted and your money is available again for use.

    Toch iets om rekening mee te houden als je een bepaald budget voor ogen hebt en enkel dit bedrag op je N26 rekening zet.

  • flrvt
    flrvt

    Ik denk dat dit ook gebeurt op gewone kredietkaarten, maar daar zie je dat gewoon niet.
    Omdat N26 debit kaarten uitgeven, worden al die (tijdelijke) bewegingen wel zichtbaar op je rekening. Inderdaad lastig als je niet zo veel op de rekening hebt staan en er heel wat staat "geblokkeerd".

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!