Beste moment om vliegtickets te kopen SEA

Maxime
Maxime

Hi all,

Ik ben bezig met het plannen van mijn reis eind van het jaar (november/december, of november-december, 3 weken) en ben el eens gaan kijken naar de ticketprijzen.

Momenteel vind ik er voor BRU-BKK (geen round trip, gewoon HT) voor €600 in AUG, €650 in OKT en €750 in SEPT. Lijkt me nog niet het goede moment dus om te boeken gezien het alsmaar duurder wordt :hushed: .

Wanneer is de beste moment tickets te boeken voor SEA als mijn trip in november-december is (high season)? Ik heb geen exacte prijzen nodig, maar een richtdatum? (als dat zou kunnen).

Nog tips? Niet vertrekken uit BRU maar DUS oid? HT zal het niet zijn, sowieso round trip.

Alvast bedankt!

«1

Berichten

  • bodemvisser
    bodemvisser

    Retour naar Milaan boeken, van daaruit naar Krabi vliegen.
    Momenteel rond de 300 euro vanaf Milaan.
    Naar Milaan makkelijk met SN of Ryanair.

    https://www.google.be/flights#flt=/m/0947l.KBV.2017-11-16*KBV./m/0947l.2017-12-01;c:EUR;e:1;sd:1;t:f

  • steeve321
    steeve321

    Denk eraan dat een retourtje Milaan (incl. ruimbagage en betaalkosten) en een retourtje Krabi-Bangkok (incl. ruimbagage en betaalkosten) ook $$$$$$ kosten.

    Meestal is dit niet gunstig bij economy-class aanbiedingen vanuit een ander land.

  • Itachimaru
    Itachimaru
    edited juli 2017

    Ik zag vandaag toch ergens ARN-BKK passeren voor 370? Moet je toch onder de 600 geraken... (never mind, is weg.)

    Edit 2: 342 toch nog steeds

  • Maxime
    Maxime
    edited september 2017

    Ik heb nog eens gekeken voor Thailand en vermoedelijk zal de trip xxx-BKK >>> HKT-xxx worden.
    Sowieso invliegen op BKK. Uitgaande vlucht kan ook Krabi zijn, of alternatief op de eilanden, maar denk dat Phuket goedkoopste is. Of xxx-BKK >>> BKK-xxx, is blijkbaar ook nog goedkoop. Ik weet wel niet hoeveel de vluchten eilanden>BKK zijn, dus misschien dat dat prijsverschil daar al verdwijnt (+tijdsverlies).

    Ik heb "alle" opties (in de buurt) opengehouden voor vertrek en aankomst (Bussel, Dusseldorf, Amsterdam, ...) maar ITA Matrix geeft mij als goedkoopste optie 510-550 euro. Is dit een normale prijs voor Nov-Dec of moet ik nog wachten? Snel boeken? Andere optie zoeken?

    Vluchten zijn in periode van 17/11-10/12 of 24/11-17/12, of paar dagen ervoor of erna, maakt niet zoveel uit. Alleszins 23 of 24 dagen in totaal.

    Iemand die wil helpen?

    Alvast heel erg bedankt!

  • claenen
    claenen

    @Maxime de blogs in het oog houden zou ik zeggen. Bangkok komt tegenwoordig wekelijks langs met 300-400 EUR als prijs. Daarnet nog deze: http://www.secretflying.com/posts/brussels-belgium-bangkok-thailand-e387-roundtrip/

  • Maxime
    Maxime
    edited september 2017

    @claenen said:
    @Maxime de blogs in het oog houden zou ik zeggen. Bangkok komt tegenwoordig wekelijks langs met 300-400 EUR als prijs. Daarnet nog deze: http://www.secretflying.com/posts/brussels-belgium-bangkok-thailand-e387-roundtrip/

    Jammer, niet de periode dat ik wou gaan, daar is het nog altijd 475 EUR.. Maar ik ga hem in de gaten houden! Kan ik hier ergens een overzicht vinden van de blogs? Ik ken enkel Vakantiepiraten.nl

    Andere vraag: 1,5u tussenstop is te weinig, niet?

  • Jelle
    Jelle

    @Maxime said:

    @claenen said:
    @Maxime de blogs in het oog houden zou ik zeggen. Bangkok komt tegenwoordig wekelijks langs met 300-400 EUR als prijs. Daarnet nog deze: http://www.secretflying.com/posts/brussels-belgium-bangkok-thailand-e387-roundtrip/

    Jammer, niet de periode dat ik wou gaan, daar is het nog altijd 475 EUR.. Maar ik ga hem in de gaten houden! Kan ik hier ergens een overzicht vinden van de blogs? Ik ken enkel Vakantiepiraten.nl

    Andere vraag: 1,5u tussenstop is te weinig, niet?

    als je je tickets op 1 ticket koopt en de airline die aanbiedt met een stop van 1,5 uur is het teken dat dit voldoende is. op SAS soms layovers van 30 minuten. Als het niet haalbaar is verkoopt de airline het niet.

  • Maxime
    Maxime
    edited september 2017

    @Jelle Wat bedoel je met "tickets op 1 ticket kopen"? Mag ik er dan vanuit gaan dat alles aangeboden op ITA ook "haalbaar" is? Wachten ze dan op mij als ik er nog niet ben?
    (Sorry mijn ervaring met long haul flights en overstappen is relatief beperkt)

  • Chris
    Chris

    Ik ben net terug uit Thailand. Super mooi gehad. Hou er rekening mee dat vliegen NAAR de eilanden (phuket zal wel meevallen) duur is. Koh Samui in hoogseizoen is duur omdat Bangkok Air alleen rechten heeft. Letop dat meeste low cost niet vanaf BKK vliegen maar het andere vliegveld.

    Waar wil je allemaal heen gaan in Thailand? Of ga je naar andere landen? als je in Thailand blijft zou je in het noorden zelfs een auto kunnen huren als dat wat voor je is. zeker als je met meerdere mensen bent (3-4). Kost 20 euro per dag incl verzekeringen (er was 5000 baht eigen risico). benzine is super goedkoop. Flexible is het ook. Een tuktuk of zo'n andere ding (ff de naam kwijt) kost in de stad wel 50 cent, maar iets verder ook wel wat. paar keer per dag en voila het is duurder.

    Als je losse tickets koopt zou ik toch wel 4-5 uur aanhouden ertussen zeker op de terug weg als je je longhaul moet halen. Aankomen longhaul 3-4 uur toch wel. Je kan ook een nachtmerrie immigratie hebben en dus alles missen. Lees verhalen van enkele weken terug. En domestic vluchten ik had er 5 en alle waren 30-60 min vertraging...... komt veel voor.

    Zorg dat je reisverzekering samengestelde reizen dekt.... dan verlies je alleen tijd en geen geld. Maar hou wel goede overstaptijden aan want als je 30 minuten neemt op BKK gaat de verzekering niet vergoeden.

  • Maxime
    Maxime
    edited september 2017

    @Chris Bedankt voor de tips!

    Wat betreft je tip voor Noord-Thailand, we zijn maar met 2, dus een auto huren is niet meteen een optie. Alsook is het onze eerste keer Thailand en willen we een eerste feeling krijgen met het land; Bangkok-Chiang Mai-de eilanden, m.a.w. "de klassiekers". Naar wat ik verstaan heb, is Noord-Thailand prachtig, dus die tip van een auto te huren, hou ik zeker in het achterhoofd voor een eventuele toekomstige trip!

    Koh Samui gaan we waarschijnlijk niet kunnen doen, gezien dit eentje is van de Golf eilanden en dit niet wordt aangeraden november-decemer (monsoon). Ik denk dat we aan de Andaman kust gaan blijven (Phuket en Krabi). Het zijn -maar- drie weken Thailand en dat is blijkbaar echt al redelijk tight om dan nog veel eilanden te hoppen...

    Wat betreft de tussenlandingen; als ik een ticket koop via Momondo>OTA, dan boek ik toch een "geheel" aan tickets, niet? Als er op ITA Matrix/Momondo 1u30 tussenlanding staat, moet ik dan schrik hebben dat ik mijn vlucht ga missen, of zal dit ok zijn, zoals Jelle zegt "Als het niet haalbaar is verkoopt de airline het niet."? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

    Het is niet mijn bedoeling afzonderlijke tickets te kopen Bangkok>Londen en Londen>Brussel. Ik zal altijd Bangkok>Brussel kopen. Moet ik dan schrik hebben om vluchten te missen? En heb ik dan ook nog zo een reisverzekering samengestelde reizen nodig?

  • daruda
    daruda

    als alle vluchten in één ticket zitten, zal de luchtvaartmaatschappij u zelf gratis herboeken op andere vlucht(en) als je aansluiting mist.

    maar let op google flights etc bieden ook opties aan waarbij je meerdere tickets apart moet kopen, maar dit vermelden ze duidelijk..

  • daruda
    daruda

    btw @Maxime
    momenteel interessant voor u de 50% sale bij Hilton:

    http://apac.hilton.com/?language=en

  • Chris
    Chris

    @daruda said:
    als alle vluchten in één ticket zitten, zal de luchtvaartmaatschappij u zelf gratis herboeken op andere vlucht(en) als je aansluiting mist.

    maar let op google flights etc bieden ook opties aan waarbij je meerdere tickets apart moet kopen, maar dit vermelden ze duidelijk..

    klopt.
    maar ergens hierboven was de optie bv eerst naar Milaan te vliegen. Kan je beste verzekering hebben die eventuele aansluiting mist.

    maar vaak, niet altijd, is voor economy positioneren niet altijd voordelig. zeker als je de tijd mee gaat rekenen ook. reken het goed uit eerst.

  • Jelle
    Jelle

    @Maxime said:
    @Jelle Wat bedoel je met "tickets op 1 ticket kopen"? Mag ik er dan vanuit gaan dat alles aangeboden op ITA ook "haalbaar" is? Wachten ze dan op mij als ik er nog niet ben?
    (Sorry mijn ervaring met long haul flights en overstappen is relatief beperkt)

    wat daruda zegt

  • claenen
    claenen

    November/december is perfect voor Koh Samui en omringende eilanden. Regenseizoen loopt tot oktober en zelfs dan valt dat perfect mee. Ff veel regen en hup gedaan voor rest van de dag of dagen.

  • Maxime
    Maxime
    edited september 2017

    @claenen said:
    November/december is perfect voor Koh Samui en omringende eilanden. Regenseizoen loopt tot oktober en zelfs dan valt dat perfect mee. Ff veel regen en hup gedaan voor rest van de dag of dagen.

    Op internet lees ik altijd dat je vanaf november best de Golf eilanden kan vermijden:

    "The southern islands – the islands of Koh Samui, Koh Phangan & Koh Tao in the south of the Gulf of Thailand are in direct line of the Northeast Monsoon, getting heavy storms and rain from November through January."

    Als je 100% safe wil zitten qua zon, raden ze de Andaman kust aan. Het is echt héél moeilijk in te schatten.

  • Chris
    Chris

    @Maxime said:

    @claenen said:
    November/december is perfect voor Koh Samui en omringende eilanden. Regenseizoen loopt tot oktober en zelfs dan valt dat perfect mee. Ff veel regen en hup gedaan voor rest van de dag of dagen.

    Op internet lees ik altijd dat je vanaf november best de Golf eilanden kan vermijden:

    "The southern islands – the islands of Koh Samui, Koh Phangan & Koh Tao in the south of the Gulf of Thailand are in direct line of the Northeast Monsoon, getting heavy storms and rain from November through January."

    Als je 100% safe wil zitten qua zon, raden ze de Andaman kust aan. Het is echt héél moeilijk in te schatten.

    Ik was in het regenseizoen in het noorden..... 1 dag echt volle dag regen. Voor de rest is het een keer een uur maar heb ook dagen blauw gehad. Andaman kust (voor op het water, duiken) is trouwens in onze zomermaanden zelfs veel dicht ivm het weer.

  • Maxime
    Maxime
    edited september 2017

    @Chris
    I know, het is vaak "1 dag regen" of "een paar uur regen per dag", maar ik heb ook al gelezen dat mensen echt pech hadden en een hele week regen hadden in december (Golf kust).

    Het is de bedoeling van te gaan duiken (Koh Tao >>><<< Similan Islands), dan speel ik liever safe en blijf ik liever aan de kant van de Andaman kust.. Als de zee echt te woelig is, varen de boten zelfs niet uit.

    Also, uiteindelijk hebben we maar 7 dagen voor de eilanden te bezoeken, gezien we willen gaan duiken (included in de 7d) in de Similan Islands, lijkt het mij verstandiger aan die kant te blijven (Krabi, Phuket), i.p.v. nog snel naar Koh Samui te gaan. Ook al weet ik wat voor prachtig eiland dat is...

    Niet?

  • Chris
    Chris

    @Maxime said:
    Het is de bedoeling van te gaan duiken (Koh Tao >>><<< Similan Islands), dan speel ik liever safe en blijf ik liever aan de kant van de Andaman kust.. Als de zee echt te woelig is, varen de boten zelfs niet uit.
    Niet?

    Duiken moet je sowieso Andaman doen!!! veel mooier.
    Samui is geen duiken dat is op Koh Tao. Mooi, maar........ ik heb er 2 duiken gedaan. veel dood koraal toch wel.

  • Maxime
    Maxime

    @Chris said:

    @Maxime said:
    Het is de bedoeling van te gaan duiken (Koh Tao >>><<< Similan Islands), dan speel ik liever safe en blijf ik liever aan de kant van de Andaman kust.. Als de zee echt te woelig is, varen de boten zelfs niet uit.
    Niet?

    Duiken moet je sowieso Andaman doen!!! veel mooier.
    Samui is geen duiken dat is op Koh Tao. Mooi, maar........ ik heb er 2 duiken gedaan. veel dood koraal toch wel.

    Ok top! Bedankt voor de bevestiging i.v.m. het duiken, dat hadden we ook al ergens gelezen op internet. :) We zouden enkel Samui gedaan hebben voor het eiland, niet voor te duiken. Dus duiken op Similan en dan naar Samui voor te rusten/wandelen/... Het is een mooi strand, vandaar...

    Maar ik denk dat we dan best op veilig spelen en één kust kiezen (Andaman) i.p.v. ook een Golf eiland te doen en het risico te lopen van regen te hebben op Samui...

    Nu nog goede tickets vinden :#

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!