Economie achter loyalty programs

ExtraMile
ExtraMile

Heeft er iemand een goede link die het business model uit te doeken doet van loyalty programs?

Stel ik gebruikt als *A Gold de Loft in Brussel, ze lezen mijn kaart in aan de receptie, krijgt The Loft dan een vergoeding van Star Alliance voor mijn gebruik van The Loft?
Dezelfde vraag maar dan voor Lufthansa/Swiss lounges, waarschijnlijk hetzelfde antwoord. Voor partner lounges (vooral in Spanje) vermoed ik dat zij eveneens een vergoed kunnen aanrekenen aan Star Alliance?

Hetzelfde voor hotels, stel ik boek enkele nachten enkel op punten als IHG Platinum in een Intercontinental, na mijn verblijf, stuurt Intercontinental dan een factuur naar IHG? Vroeg het me gewoon af omdat ik onlangs een week op mauritius puur op punten had geboekt maar toch heel vorstelijk werd onthaald. Terwijl ik er nog nooit geweest was en dan nog eens 'gratis' kom verblijven.

Vraag het me gewoon af hoe dat allemaal in elkaar steekt achter de schermen ...

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!