Roadtripje Ijsland

LaurentMoussiaux
LaurentMoussiaux

Hi guys.

Eind Oktober, Begin November reis ik naar Ijsland voor 6 dagen.
Laatste 2 dagen spendeer ik in en rond Reykjavik.
Daarvoor plan ik een roadtripje voor de meeste bezienswaardigheden te gaan ontdekken, Volgens de meeste blogposts is het wel 'haalbaar' een serieus deel van Ijsland te ontdekken in 3-4 dagen.

Ik wou hier eens even polsen of er al mensen hier iets dergelijks gedaan hebben en mij wat tips kunnen geven over een bepaalde route (Golden Circle?) en natuurlijk ook enkele toffe airbnb's, Hotels of b&b's..

Qua autoverhuur lijkt me SadCars wel interessant. Wordt door velen aangeraden ook al zijn 't 2dehands wagens.

Anyway, Ik ben zeer benieuwd naar de reactie's.

Tagged:

Berichten

  • Tim
    Tim

    3-4 dagen is niet veel, maar kan je wel een paar highlights van de Zuidkust zien. Ik zou een dag uittrekken voor Golden Circle en dan via Skogafoss doorrijden tot aan Jokulsarlon. Het nadeel is dat je wel dezelfde weg terug moet..

    Voor de echt mooie dingen (ik ben enorm fan van de Westfjords), Myvatn, binnenland, ga je helaas te weinig tijd hebben, vrees ik.. Bovendien is het weer eind oktober, begin november nogal onvoorspelbaar..

    Als je muziekliefhebber bent, dan is op dat moment Iceland Airwaves wel bezig. Kan leuk zijn als je dan toevallig in Reykjavik bent :)

  • Jelle
    Jelle

    https://www.bluecarrental.is/ voor auto's. Aangeraden door vele.

  • XMAN
    XMAN

    Ik had er www.route1carrental.is en was duidelijk goedkoper dan vele dure concurrenten. Alles prima verlopen met gewone auto voor de ganse 900 km Iceland ring. Ben nu zelf op roadtrip en is al even geleden. Ga thuis even in mijn geheugen moeten graven voor meer; maar ik weet dat die car rental niet evident was. Ik was er wel in juni en het weer was dan 'goed'

  • daruda
    daruda

    Wij via icerental4x4.is een verouderde 4*4 gehuurd. Had veel km maar was perfect in orde en 50% van wat de rest kostte.

    Skip blue lagoon. Grootste tourist trap ter wereld.

  • LaurentMoussiaux
    LaurentMoussiaux

    Thanks voor de comments tot zover guys!!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!