stoelen zien voor boeking

schorvoort
schorvoort

we gaan volgend jaar april met onze 2 kinderen naar de usa . nu had ik een aanbieding gezien bij British Airways . ik heb geprobeerd te zien via een dummybooking waar er al plaatsen bezet zijn maar ik kan het niet zien op de site van british airways voor ik echt reserveer . ik vind het wel belangrijk om te zien voor ik echt reserveer waar we nog met zen vieren samen kunnen zitten op een goeie plaats. weet iemand hoe ik dat kan zien? of kan dit ook met expertflyer?

alvast bedankt

Berichten

  • wimbor
    wimbor

    Meestal proberen ze families met kinderen bij check-in zoveel mogelijk bij elkaar te plaatsen, als ze nog wat bewegingsruimte hebben. Maar, tegelijk zoveel mogelijk vooraan zitten en tegelijk met vier naast elkaar zal je wellicht moeten opgeven. Het is ofwel het een, ofwel het andere.

    Bij sommige maatschappijen kan je met duurdere tarieven op voorhand je plaatsen kiezen. Als het zo belangrijk is, kan je dat overwegen.

    Verder moet je er sowieso mee rekening houden dat jullie in twee groepen gesplitst zouden kunnen worden. Ook hier proberen ze uiteraard meestal 1 ouder en 1 kind samen te houden.

    Misschien belangrijker dan bij elkaar zitten is ervoor zorgen dat je (voornamelijk op de terugweg) samen blijft op dezelfde vlucht. Bij een overboeking bestaat de kans (al is die klein) dat een ouder van de groep gescheiden wordt en een volgende vlucht moet nemen. Ook hier probeert men dit meestal te vermijden, maar dat kan alleen maar als de maatschappij de juiste info heeft. Boek de kinderen dan ook echt als kind, in plaats van een volwassene. Op die manier weet de airline wat ze moeten doen en wie ze moeten overslaan. :-)

    Je kan je stoeltoewijzing min of meer blokkeren door een speciale maaltijd aan te vragen bij het boeken of achteraf via het call center. Kies gewoon gelijk wat: vegetarisch, low fat, ... maakt niet uit. Door de speciale maaltijd en catering wordt je plaats geblokkeerd voor bumps.... maar wellicht ook voor operational upgrades... Maar de uitzonderingen bevestigen de regel als het operationeel echt moet uiteraard.

  • fets
    fets

    Ik krijg volgende als ik probeer te boeken via de BA site.

    **Reserve your seats now

    As an Executive Club Gold Member, you can choose seats for free for everyone travelling with you in the same booking.

    If you''re not travelling in this booking, you can reserve seats from €12 per person per seat.
    **

    Dit is tijdens het boekingsproces, dus als je die €12 per person per seat wil ophoesten zou het mogelijk moeten zijn?

    Als je me de juiste vluchten geeft, kan ik wel eens piepen op de seat map met een dummy boeking. Maar dat is natuurlijk geen garantie dat die later nog beschikbaar gaan zijn, of dat jij die zetels kan gaan kunnen kiezen als niet-gold member.

  • Chris
    Chris

    Ik weet niet hoe het zit met stoelen bij BA.
    Echter, ikzelf boek ook regelmatig voor het gezin. Soms kan het zijn dat als je er 4 tegelijk boekt dit duurder is. Omdat bv nog 2 stoelen in goedkopere klasse mogelijk zijn.

    ik boek dan altijd gewoon eerst 2 personen, daarna nog 2. Heb zelfs als 1, 1 en 2 geboekt. Probleem is dat met < 12 jaar je die niet online als 1 kan boeken.

    Achteraf bel ik dan de airline om de diverse PNR's te koppelen als groep. op die manier blijf je bij elkaar en weten ze dat ook.

    wel eens gehad dat dus de helft van ons geupgrade was naar business :-)
    die kans is op deze manier ook groter want 4 tegelijk zal minder snel gaan. echter, als je 1 persoons boekingen hebt is de kans groter zeker als er bij zijn met status.
    oh, en mijn kids vinden het juist tof "alleen" te vliegen maar die zijn dan ook al 11 en 14.

  • steeve321
    steeve321

    Bij Expedia kun je, voordat je echt boekt, de seatmap opvragen. Dit is wellicht interessant als je geen expertflyer hebt.

    Helaas is British Airways een van de uitzonderingen waarbij dit niet gaat.
    Misschien hebben andere lezers er wat aan.

  • schorvoort
    schorvoort

    heb londen - los angeles rt kunnen boeken in premuim economy voor 690 euro wat volgens mij een goede prijs is. en dan heb ik 40 euro per stoel bijbetaald . dus alles gelukt we zitten bij elkaar . thx iedereen

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!