A3 hulp nodig voor Silver en evt gold erna

Chris
Chris

A3 specialisten,

ik heb nu 19214 mijlen en 0 vluchten A3.

ik moet dus nog OF 2 A3 legs OF 5786 mijlen.

dat moet voor 10 oktober; dat was de eerste transactie van 6809 mijlen; okée daarna kan het ook nog met 2 legs maar ik wil graag ERVOOR dus 2 legs doen zodat ik reeds 7214 mijlen heb van de 24k voor gold (met 4 legs). Die vervallen "pas" 22 maart 2018 (sliding window).

klopt mijn redenatie?
vraag 1: de legs zitten die ook in een sliding window? als ik bv 4 legs doe; tellen er dan nu 2 voor silver en heb ik er reeds 2 van 4 voor gold?

vraag 2: die legs moeten die A3 vluchtnummers hebben of is A3 metal voldoende? moeten het A3 tickets zijn? want; ik zie bv in combi met Lufthansa via Munich naar Athene wel wat redelijks (in deze termijn plus vanaf AMS) wat dan MUC-ATH RT voor 2 legs zou gelden? dan zie ik later wel voor die 4 gold.

vraag 3, belangrijkste:
iemand de ultieme route voor m'n 2 legs die ik op 1 dag heen en weer kan doen back to back?

en dan, iemand nog ultieme tip hoe ik dan nog aan de circa 16786 mijlen (24k-7214)+ 4 legs kom voor gold? 4 legs snap ik via ATH ergens heen. Is 1 lange vlucht in bizz voldoende voor de rest? Ik heb bv nog vluchten LHR-LIS-TMS (met stop in ACC) in bizz reeds op TAP; 200% zou dat zijn in C; als ik het goed heb 3800 mijlen * 200% * 2 = 15200 mijlen
dan zou ik nog maar 1586 nodig hebben en als het kan tegelijk met de 4 legs.

iemand tips ?
erg dankbaar! *A is de enige zonder status momenteel nu m'n avianca match verlopen is. gaat me vooral voor lounge access eventueel en de family account.

Tagged:
«1

Berichten

  • Chris
    Chris

    Niemand?

  • Darrow
    Darrow
    edited juni 2017

    Ik zou proberen 1 of 2 runs te doen via ATH. Bvb AMS-ATH-BRU of als je een citytrip wil AMS-ATH-VIE, AMS-ATH-WAW,... de goedkoopste klasse P geeft 70% mijlen en je bent zeker dat je segmenten qualifying zijn.

    AMS-ATH-BRU kan voor max. €70 op 17 oktober (te laat voor silver, i know maar er zijn véél opties). Dit geeft 2 segmenten en 3730 mijlen. Deze goedkope trips zijn wel te boeken als one-way (onmogelijk via Aegean website zelf, gebruik OTA) en hebben meestal een nacht layover in Athene. De IC of CP BPG'en is daar ook makkelijk te doen.

    Deze week was er ook een sale van SAS, economy weliswaar, waarbij je voor +- €300 naar China of Noord-Amerika kon (leeft deze nog?). SAS geeft bij A3 100% mijlen, dus mogelijk is het goedkoper en interessanter even naar Chicago te vliegen zodat je op deze manier je 5000 mijlen én mogelijk de resterende 1586 mijlen voor Gold haalt.

  • steeve321
    steeve321

    Ik vraag me af of de Gold status echt nodig is.
    Wie first of business class reist, krijgt altijd aparte check in, lounge toegang, bagage met voorrang etc.

    Paar keer per jaar in economy class? Neem lounge toegang met een Amex kaart.

    Ik doe dit al enkele jaren en heb geen stress meer om de statuscriteria te behalen.

  • Darrow
    Darrow
    edited juni 2017

    Ikzelf heb de luxe niet om áltijd business te vliegen en de keren dat ik economy vlieg ben ik enorm blij dat ik Gold ben. Ik ben Gold sinds februari en heb al tal van voordelen kunnen benutten waar ik anders had voor moeten betalen of had moeten laten.

    De fastlanes zijn heerlijk op piekmomenten. Talloze toegang tot lounges waar je ff kan ontbijten, douchen of gewoon effe in de zetel plonzen met deftige wifi en weg van alle hectiek. De mogelijkheid om als Gold lid gratis exitrow seats te selecteren bij online check-in (SN). Op Air India werd ik - voor de eerste en enige keer - persoonlijk bedankt door de cabin crew omdat ik * Gold ben. Ze vroegen ook ik iets nodig had. Wel eens leuk :D Gratis checked luggage bij A3 en ik vergeet nog zo veel

    Ja, *G zijn is het absoluut waard. Zeker als het zo makkelijk te qualifyen is als bij A3.

    Ohja edit: de blik die de economy passagiers naar gooien je wanneer je ze allemaal voorbij steekt bij het boarden of aan de check-in (business counter) is het alleen al waard :p

  • Chris
    Chris

    @steeve321 said:
    Ik vraag me af of de Gold status echt nodig is.
    Wie first of business class reist, krijgt altijd aparte check in, lounge toegang, bagage met voorrang etc.

    Paar keer per jaar in economy class? Neem lounge toegang met een Amex kaart.

    Ik doe dit al enkele jaren en heb geen stress meer om de statuscriteria te behalen.

    Ik vlieg best veel in Europa; en volgens mij moet je gold hebben voor lounge?
    nu vlieg ik altijd eigenlijk skyteam omdat ik gewoon status heb maar is niet altijd het goedkoopste.
    verder wil ik silver ivm de family pooling. maar kan beter nu voor goud gaan; want daarna goud behouden is makkelijk.

    en als @Darrow zegt de blik lol ja.

    maar goed ik ga nog eens zien. Het is vaak wel met een nacht in Athene, dat is wat jammer wel.

  • Chris
    Chris

    @Darrow als je gold wordt en je hebt bv nog 5000 mijlen te veel gaan die ook sliding window al naar verlenging van goud?

  • michelvst
    michelvst

    @Chris said:
    @Darrow als je gold wordt en je hebt bv nog 5000 mijlen te veel gaan die ook sliding window al naar verlenging van goud?

    Jep! In principe, eens je gold bent ben je'r met 1x longhaul (idealiter met SAS omwille van de erg gunstige earning tabel) en een cheap tripje naar (of via) Griekenland vanaf voor je renewal.

    Heb een en ander onlangs nog eens in een artikel gegoten, wil je wellicht ook wel eens doornemen ;)

    https://www.jumpseat.be/de-kortste-weg-naar-star-alliance-gold-loopt-nog-steeds-door-griekenland/

  • Chris
    Chris

    @michelvst said:

    @Chris said:
    @Darrow als je gold wordt en je hebt bv nog 5000 mijlen te veel gaan die ook sliding window al naar verlenging van goud?

    Jep! In principe, eens je gold bent ben je'r met 1x longhaul (idealiter met SAS omwille van de erg gunstige earning tabel) en een cheap tripje naar (of via) Griekenland vanaf voor je renewal.

    Heb een en ander onlangs nog eens in een artikel gegoten, wil je wellicht ook wel eens doornemen ;)

    https://www.jumpseat.be/de-kortste-weg-naar-star-alliance-gold-loopt-nog-steeds-door-griekenland/

    Ga ik eens lezen. Ik heb het forum gebookmarked niet JS site o:)

  • Chris
    Chris
    edited juni 2017

    @michelvst @Darrow
    Dit is wel wat toch? AMS-ATH-IST ... RT voor 131
    bedoel, ATH-IST is Olympic Air, tellen die?

    https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS,DUS;t=IST,SAW;d=2017-09-25;r=2017-09-26;sel=AMSATH0A3619-ATHIST0A3994,ISTATH0A3991-ATHAMS0A3618;a=A3;eo=e

    dan heb ik 4 legs. 2 voor silver, en 2 alvast voor goud. die 2 blijven gewoon een jaar staan toch dan?

  • michelvst
    michelvst

    Olympic telt mee ja.
    Wat spelen met de open jaw BRU-AMS kan ook interessant zijn, bijvoorbeeld naar HER of SKG.
    Ik heb vorige keer BRU-ATH-HER-ATH-HER-ATH-BRU gedaan op nested tickets. In totaal iets meer dan 24h weg geweest.

  • Chris
    Chris

    @michelvst said:
    Olympic telt mee ja.
    Wat spelen met de open jaw BRU-AMS kan ook interessant zijn, bijvoorbeeld naar HER of SKG.
    Ik heb vorige keer BRU-ATH-HER-ATH-HER-ATH-BRU gedaan op nested tickets. In totaal iets meer dan 24h weg geweest.

    Okee; ik ga nog eens kijken voor HER en SKG ook. AMS-BRU ja/nee. BRU is voor mij nogal uit de richting. Ik woon ook niet dicht bij AMS en een OJ zou erg onhandig worden en alsnog duurder dan denk ik. DUS zou wel kunnen. Ik check telkens DUS en AMS

  • Chris
    Chris

    @michelvst @Darrow
    wat denken jullie van deze 6 legs?
    (dit is niet boekbaar als 1 ticket maar 2 enkeltjes wel

    AMS-ATH-SKG nachtje slapen SKG-HER --> ticket 1
    HER-SKG-ATH-AMS --> ticket 2

    in HER heb ik 30 minuten; is zelfde vliegtuig (vlucht 710 en 711; correct me if wrong!) terug met alleen handbagage.

    is dit riskant?
    mijn redenering nee, want als SKG-HER vertraging heeft, dan heeft HER-SKG dat ook (zelfde vliegtuig terug). Of het nu 1 of 2 tickets zijn zou ik dan SKG-ATH sowieso missen en is Aegean verantwoordelijk voor herboeken.

    https://www.google.nl/flights/#search;iti=AMS,BRU,DUS_IST,HER,SKG_2017-09-25*IST,HER,SKG_AMS,BRU,DUS_2017-09-26;tt=m;sel=AMSATH0A3619-ATHSKG0OA132-SKGHER1OA710,HERSKG0OA711-SKGATH0OA109-ATHAMS0A3618;a=A3;eo=e

  • michelvst
    michelvst
    edited juni 2017

    HER is idd een outstation normaal, hou er wel rekening mee dat ze GEEN elektronische boarding passes accepteren, wel zijn er kiosken waar je ze kan uitprinten, ik kon gelukkig de avond ervoor alles al uitprinten aan de kiosken.

    Tijdens de zomer zou het er wel eens lekker druk kunnen zijn, je moet ook echt de luchthaven (what's in a name, meer een hangar) uit, 200 meter verder lopen en weer binnen gaan (als de deuren hersteld zijn toch, anders is het nog ietsje verderop...)

    Vond het wel eens een ervaring :D

  • Chris
    Chris
    edited juni 2017

    @michelvst said:
    HER is idd een outstation normaal, hou er wel rekening mee dat ze GEEN elektronische boarding passes accepteren, wel zijn er kiosken waar je ze kan uitprinten, ik kon gelukkig de avond ervoor alles al uitprinten aan de kiosken.

    Tijdens de zomer zou het er wel eens lekker druk kunnen zijn, je moet ook echt de luchthaven (what's in a name, meer een hangar) uit, 200 meter verder lopen en weer binnen gaan (als de deuren hersteld zijn toch, anders is het nog ietsje verderop...)

    Vond het wel eens een ervaring :D

    Kan je zelf uitprinten vanaf je laptop? of echt alleen kiosk?
    Ik denk dat ik dit gewoon boek. Dan zie ik wel :D

    25 september zijn school vakanties wél voorbij. plus; ik zal die dag wel moeten ivm planning. dan is het of IST (met visum a 20USD ook en mogelijk duurder hotel) en in griekenland zag ik bedjes voor 25 euro. het is maar 6 uur slaap.

    PS> flightradar24 history geeft idd callsigns als zelfde weer (heen & terug).

  • michelvst
    michelvst

    Is ook de reden waarom wij HER hadden gekozen, buiten seizoen. Nochtans wel volle vluchten met vooral locals. Denk dat je wel papieren instapkaart moet kunnen printen thuis, maar daar heb ik geen ervaring mee bij Aegean. Aan de kiosk is het ook maar 2 minuutjes dus geen erg als het echt langs daar moet.

  • Chris
    Chris

    @michelvst said:
    Is ook de reden waarom wij HER hadden gekozen, buiten seizoen. Nochtans wel volle vluchten met vooral locals. Denk dat je wel papieren instapkaart moet kunnen printen thuis, maar daar heb ik geen ervaring mee bij Aegean. Aan de kiosk is het ook maar 2 minuutjes dus geen erg als het echt langs daar moet.

    Ondertussen geboekt. Heen is in klasse T en terug in klasse K. Tellen die beide wel als qualifying? Kan dat nergens terug vinden........

  • claenen
    claenen

    @Chris said:
    Ondertussen geboekt. Heen is in klasse T en terug in klasse K. Tellen die beide wel als qualifying? Kan dat nergens terug vinden........

    Heb je de Aegean website al eens geopend en de sectie Miles&Bonus even gecheckt? Logische plek voor de earnings info hoor :wink:

    https://en.aegeanair.com/milesandbonus/how-to-earn/all-airlines/#AEGEAN

  • Chris
    Chris

    @claenen said:
    Heb je de Aegean website al eens geopend en de sectie Miles&Bonus even gecheckt? Logische plek voor de earnings info hoor :wink:

    https://en.aegeanair.com/milesandbonus/how-to-earn/all-airlines/#AEGEAN

    tnx; ja had natuurlijk zitten zoeken maar die pagina niet gevonden; zat gister op mobiel en moeilijk dingen te vinden.

  • claenen
    claenen

    Ik zit altijd mobiel en had het op 2 sec :wink:

  • Chris
    Chris

    @claenen said:
    Ik zit altijd mobiel en had het op 2 sec :wink:

    hmmmm ik niet. naja. maar goed; kijk uit naar m'n *A gold. zeker nu United geen gratis Luggage meer heeft. alleen daar zal ik dat terug verdienen.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!