Waarde punten

batusai
batusai

Nu zie ik van alle hotelketens en luchtvaarmaatschappijen punten of miles voorbijkomen, net als de bijhorende acties om punten tegen 100% extra te kopen en dergelijke.

Nu wat is de reeele waarde ongeveer per punt per spaarsysteem?

Op deze manier is het beter in te schatten of het de moeite is om er geld aan uit te geven of niet

Wat zijn jullie bevindingen en ervaringen

Denkend aan
Ihg
Club accor
Hilton honors
Miles en more
Flying blue
Avios
...

Berichten

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Punten en mijlen zijn zo goed als niets waard, tenzij je ergens in jouw toekomstige reisplannen er een concreet nut voor ogen hebt.

  • batusai
    batusai

    Dat weet ik ook maar tegen welke waarden worden ze ongeveer ingeruild?

  • LTW
    LTW

    @batusai said:
    Dat weet ik ook maar tegen welke waarden worden ze ongeveer ingeruild?

    Zoals @disillusionedTM al aanhaalt: dat dien je in eerste instantie zelf te bepalen. Kijk naar je concrete plannen en kijk wat je daarvan met mijlen of punten zou kunnen boeken en wat de cash prijs zou zijn. Maak die oefening om te bepalen of het zinvol is extra mijlen of punten aan te kopen. Die tabellen zijn interessant als gemiddelde waarde maar vertellen hoegenaamd niks over wat de waarde voor jouw concrete plannen kan zijn.

  • Chris
    Chris

    Hangt er net vanaf. Als er een mega rack rate is voor een hotel en er is wel award beschikbaarheid kan het goedkoper zijn punten te kopen. Gemiddelde waardes zijn onzin.
    Let wel dat je dan ook dus geen mijlen of punten krijgt op die stay. Ook meerekenen.
    ikzelf heb nog nooit gekocht.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!