Eerste cruise

mgo72
mgo72

Hello,

We zitten volgende weken in Florida en denken eraan om eens een cruise te doen.

Wat kunnen jullie ons aanraadden en hoe kunnen we more value halen?

Helaas zijn we een beetje beperkt om tussen 26/3 en 2/4 te gaan. Of als iemand iets anders kan voorstellen voor die periode in de buurt :-)

Berichten

  • Leo
    Leo

    Laat je niet verleiden door aanbiedingen van europese rederijen zoals MSC, Costa, Pulmantur, Thomson, etc... Wil je service dan zijn US cruise lines beter. Carnival en NCL zijn eerder party ships van "den Aldi", met rednecks als doelgroep. Voor jonge actievelingen zijn de fantastische schepen van Royal Caribbean International uitermate geschikt met klimmuren, ijspistes, ziplines, bumpercars... teveel om op te noemen! Ook uitermate geschikt om met kinderen te reizen, RCI heeft geweldige kinderprogramma's voor alle leeftijdsgroepen.

    Voor last minutes gebruik ik vaak de 90-day ticker van vacations to go: http://www.vacationstogo.com/emailtick.cfm?&t=y&pdm=y&id=npfy

    Zodra ik daar een goeie aanbiedingen tussen vindt op basis van rederij tegevover prijs per nacht, ga ik verder zoeken bij de OTA's waar ik in't verleden reeds geboekt heb. En kies ik uiteindelijk voor diegene die de beste bijkomende voordelen biedt zoals perks (beverage packs, gratuities included). Mijn advies, zoek ruim! Het vaakst heb ik in de VS geboekt waar het soms tot 40% goedkoper was, helaas heeft de dure dollar een flinke knauw in gegeven. Maar ook Duitsland, Ierland of UK zijn soms veel goedkoper dan Belgie. Ik heb nog geen tiende van al mijn cruises in Belgie geboekt, maar soms lukt het wel bij uitzonderlijke aanbiedingen, zo heb ik vorige week voor volgende maand geboekt via CruisePlus St Niklaas, bvb €1614 pp voor een balcony op een Deluxe rederij incl. vluchten en transfers, terwijl diezelfde kajuitcatergorie elders vanaf €2100 begon zonder vluchten/transfers.

  • schorvoort
    schorvoort

    heb je een paar voorbeelden van OTA 's waar je cruisen kunt boeken?

  • Gert
    Gert

    Ik ben wel reeds een aantal malen met MSC geweest.
    Begin het liefst in lagere categorie om zo telkens te verbeteren.
    Was telkens tevreden van MSC, kan uiteraard nog niet vergelijken.
    Eens je de beter schepen doet, wil je uiteraard niet meer op de mindere.
    Eens ik dan status heb, kan ik deze matchen aan de betere rederijen.

    Leo, bedankt voor de link. Zo idd een betere rederij vinden aan scherpe prijzen.

    Voor maart zal je sowieso best naar andere rederijen kijken.

  • Leo
    Leo

    @schorvoort said:
    heb je een paar voorbeelden van OTA 's waar je cruisen kunt boeken?

    Voor de beste prijzen maak je best een account aan op cruisecompete.com, meld je aan als amerikaan want als belg ga je geen aanbiedingen krijgen. Let ook goed op, want van de talrijke aanbiedingen die je binnen enkele uren krijgt zijn er enkelen die verkondigen de laagste prijs te hebben, maar hun verborgen kosten laten je te veel betalen.

    Ik boekte reeds meermaals bij

    • americandiscountcruises.com
    • cruisevacationoutlet.com
    • smartcruiser.com
  • Leo
    Leo

    @Gert said:

    Was telkens tevreden van MSC, kan uiteraard nog niet vergelijken.
    Eens je de beter schepen doet, wil je uiteraard niet meer op de mindere.
    Eens ik dan status heb, kan ik deze matchen aan de betere rederijen.

    Leo, bedankt voor de link. Zo idd een betere rederij vinden aan scherpe prijzen.

    • "Onervarenheid" is een voordeel, een eerste cruise imponeert in de meeste gevallen ongeacht de rederij. Heel lang geleden toen ik er nog niets van kende werd ik door mijn moeder telkens meegenomen op een Premium rederij, en ben dus gewend/verwend door dat ietsje meer... wat cruisen betreft dan toch.
    • MSC heeft een status match programma, ik weet echter niet met welke maatschappijen dat werkt... waarschijnlijk niet met hun containerschepen!? Status matchen kan verder in de RCCL groep van rederijen (Azamara, Celebrity & Royal Caribbean International), ieder van deze cruiselines heeft een loyaliteitsprogramma met 5 tiers, eens het middelste niveau bereikt kan je dat laten matchen aan de andere zustermaatschappijen, om hogerop te geraken moet je bij elk afzonderlijk terug de nachten de punten verdienen, dit gebeurt op basis van het aantal nachten in combinatie met hutcategorie en bezetting 'een single betaald dubbel en krijgt extra punten).
Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!