[Hotel Review] Park Inn by Radisson Berlijn

Christophe
Christophe
edited november 2015 in Reiservaringen

Via een mooie tip op dit forum kon ik tickets op de kop tikken naar Berlijn voor de ronde prijs van 0 euro. Afgaand op de factuur zou ik eigenlijk nog 5 euro moeten krijgen van Ryanair, maar ik heb het zo maar gelaten :-)
Vliegen met een low-fare, of in dit geval een no-fare maatschappij is nooit echt aangenaam maar de vlucht van Ryanair was zoals gewoonlijk mooi op tijd en verliep vlot. Eigenlijk wel grappig dat Ryanair aan boord krasbiljetten verkoopt en dat er elke vlucht 'toevallig' een speciale actie is met 2 voor de prijs van 1.

Transport van Schönefeld airport naar de stad kost je 3.3 euro per trein of S-bahn. Het openbaar vervoer is er mooi geregeld trouwens. Gedurende drie dagen heb ik nergens langer dan 5 minuten moeten wachten op trein, tram of metro.

park inn

Overnachten deed ik in het hoogste hotel van Berlijn, tevens ook een tweede grootste van Duitsland. Park Inn by Radisson is ideaal gelegen op de Alexanderplatz. Het hotel telt ruim 1000 kamers en heeft een eigen panoramaterras op het dak. De inkom voor de rooftop lounge kost 4 euro pp.

Ik had op voorhand een mailtje naar het hotel gestuurd met de vraag om een kamer te krijgen op een hoge verdieping. Hierop kreeg ik als antwoord dat men er zou proberen rekening mee te houden. En ik was best tevreden met mijn uitzicht op de 27 ste verdieping. Ik had in de week voor mijn verblijf ook een status match aangevraagd (van IHG Gold naar Club Carlson gold elite), deze was net op tijd gevalideerd. Het leverde ons water, wijn en vers fruit op in de kamer. Of onze kamer een upgrade was weet ik niet zeker. Het was volgens mij een standaard kamer, weliswaar met een mooi zicht op de fernsehturm. Express check in was niet beschikbaar.

De kamer had dus een prachtig uitzicht maar was wel wat aan de kleine kant. De open badkamer geeft wel een ruimtelijk gevoel maar hierdoor moet je wel aan privacy inboeten. De kamers zijn niet ideaal als je geen koppel bent. De lobby komt nogal chaotisch over en straalt niet de Radisson rust uit die je bv wel vindt in het Radisson Blu hotel iets verderop. Het ontbijt hebben we niet genomen omdat ik er nogal wat negatieve recensies over gelezen had en dan was 19 euro pp wat aan de prijzige kant. Dunkin' donuts was het alternatief, niet dat ik daar wel een positieve recensie over ga schrijven...

Conlusie: Park Inn boek je voor de goeie ligging en het prachtige uitzicht. Maar zoek je rust en klasse blijf je er beter weg. Het verblijf leverde me 590 M&M miles op.

Berichten

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!