Lijst: Wat en waar kun je met American express betalen vanuit België of Nederland

Antoine
Antoine
edited november 2016 in Nieuws

Ik stel voor om een lijst te maken van zaken die je met American express kan betalen (vanuit België of Nederland).
Ik ben hier niet op zoek naar "trucjes" om manufactured spending te doen, maar naar:

  • Winkels
  • Webwinkels
  • Dienstverleners
  • Andere (behalve hotels, restaurants, vliegtuigmaatschappijen ...)

waar Amex welkom is.

Ik stel voor om de lijst van de verschillende winkels en dienstverleners hier bovenaan aan te vullen elke keer om het overzichtelijk te houden. Geef ook aan in welk land het werkt

vb:

  • Dienstverlener: Belgacom (Proximus) - GSM factuur - België
  • Webwinkel: AS Adventure - Kledij, travel spullen - België, Nederland
«1

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Carrefour.. sommige Delhaizes.. Lunch garden.... sommige tankstations.... amazon.de bookdepository.com

    (soms wel met paypal tussenstation.. dus alles met paypal kan je ook naar AMEX sturen)

  • vincentjanv
    vincentjanv

    Pizza Hut (toch die in Wilrijk/delivery)

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Delhaize werkt voor mij wel op de meeste plaatsen. De "echte" dan toch. Bij jouw niet? @Koja78

  • fbruno
    fbruno

    Carrefours niet allemaal, de express aan Berchem station bv niet

    Tanken bij Lukoil (nog redelijk goedkoop meestal)

  • Emmy
    Emmy
    edited november 2016

    Tanken bij Gabriëls kan ook.

    Bij mijn vast tankstation van Gabriëls werd onlangs een betaalterminal bijgeplaatst. Aan de nieuwe terminal kon ik niet met amex betalen. Sindsdien ga ik altijd terug naar de oude terminal, daar werkt het wel gewoon. :confused:

    Met amex moet je gewoon altijd en overal proberen

  • Koja78
    Koja78

    @Itachimaru said:
    Delhaize werkt voor mij wel op de meeste plaatsen. De "echte" dan toch. Bij jouw niet? @Koja78

    Ik heb de indruk dat dit nog maar een redelijke recente wijziging is eigenlijk. Vroeger werkte het zeker niet. Ik heb ze nog niet allemaal opnieuw afgelopen in de buurt.

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Misschien te maken met het groene of het rode logo?? Het rode werkt in ieder geval altijd bij mij.

  • Antoine
    Antoine

    Carrefour Mortsel werkt zeker, andere Carrefours weet ik niet

  • vincentjanv
    vincentjanv

    @Antoine said:
    Carrefour Mortsel werkt zeker, andere Carrefours weet ik niet

    Bij de meeste Carrefour's hangen de betaalmethoden uit aan de inkom deur, vaak een schuifdeur. Indien je hier logo's ziet en AMEX staat er niet bij, is dit meestal een betrouwbare indicatie dat ze dit niet aanvaarden.

  • Emmy
    Emmy

    @vincentjanv said:

    @Antoine said:
    Carrefour Mortsel werkt zeker, andere Carrefours weet ik niet

    Bij de meeste Carrefour's hangen de betaalmethoden uit aan de inkom deur, vaak een schuifdeur. Indien je hier logo's ziet en AMEX staat er niet bij, is dit meestal een betrouwbare indicatie dat ze dit niet aanvaarden.

    ik ga nooit af op de logo's. Soms hangt amex zelfs aan het betaalbakje en kan je er toch niet mee betalen (of omgekeerd) ik vraag het altijd aan de verkoopster en als ze het zelf niet weten probeer ik het gewoon uit. Dat mag meestal wel.

  • Koja78
    Koja78

    Onze locale chinees is zo'n fantastisch voorbeeld.. AMEX hangt uit... ge ziet AMEX op een computer scherm... uw rekening komt in een AMEX kaft.. maar ge kunt zogezegd niet met AMEX betalen :)

  • Emmy
    Emmy

    @Koja78 said:
    Onze locale chinees is zo'n fantastisch voorbeeld..

    Lol ik ben ook al in zo'n chinees geweest.
    Die houden van AMEX rekening kaftjes geloof ik :)

  • bhermans
    bhermans

    @Emmy said:
    ik ga nooit af op de logo's. Soms hangt amex zelfs aan het betaalbakje en kan je er toch niet mee betalen (of omgekeerd) ik vraag het altijd aan de verkoopster en als ze het zelf niet weten probeer ik het gewoon uit. Dat mag meestal wel.

    Klopt, de logo's kloppen vaak niet.
    Ik probeer het ook gewoon.

  • Katrien
    Katrien

    ik doe al mijn betalingen met american express. De laatste tijd is het toch niet dikwijls meer dat ik de kaart niet kan gebruiken. Is volgens mij steeds meer en meer ingeburgerd. Je lijst zal dus heel lang worden.

  • Christophe
    Christophe

    gas en elektriciteit bij Eni

  • Chris
    Chris

    Iemand een idee hoe ik bv in Nederland gas en licht ed ermee kan betalen? of verzekeringen? ben dat nog niet tegengekomen.

    verder, tankstations in Nederland vele wel. sommige niet. aan de snelweg vaak wel. maar die zijn vaak duurder.

    winkels; tja ik woon in een kleine plaatjes weinig dus. restaurants vaak wel gewoon.

    ik probeer altijd als ik voor eerst ergens kom. zonder te vragen. als het niet lukt vraag ik waarom niet (en of ze dat willen meenemen in een volgende overleg)..... en betaal dan anders.

  • flrvt
    flrvt

    HEMA aanvaardt meestal ook Amex voor zover ik die heb geprobeerd.

    Alle shops in Maasmechelen Village aanvaarden Amex.

    Coolblue aanvaardt PayPal en dus Amex.

    In Wijnegem shopping center aanvaarden ook een groot deel (zoniet de meerderheid) van de winkels Amex.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Elke Q8 accepteert Amex volgens mij. Ik heb het in 4 verschillende geprobeerd toen mijn tankkaart defect was. Op één stond het logotje erbij, bij een andere was er een apart amex stickertje bijgeplakt en bij de andere 2 stond er niets op.
    => Gewoon altijd proberen.

    Meeste (Proxy) delhaizes ook.

  • MichelK
    MichelK

    Q8 heeft inderdaad nu ook Amex. Een jaar geleden nog niet.
    Ook mogelijk bij Esso Express en Lukoil.

  • doddel
    doddel

    Allemaal interessant, maar geen manufactered spending ;)

    Er zijn mogelijkheden maar je moet goed zoeken...

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!